نمایشگاه كتاب یا موزه؟

نمایشگاه كتاب یا موزه؟

راستابلاگ: با وجود قیمت سرسام آور كتاب ها و دیگر آثار نمایشگاه سالانه كتاب های قدیمی و نادر نیویورك، این مكان را بیشتر می توان به یك موزه تا یك نمایشگاه كتاب تشبیه كرد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از نیویورك تایمز، كتاب های متعددی در كنار پوسترها، جزوه ها و تقویم های جذاب در نمایشگاه سالانه كتاب های قدیمی و نادر نیویورك قرار گرفت. با این وجود قیمت ها آن قدر نجومی بود كه درانتها گشت و گذار در این نمایشگاه، پرداختن ۲۵۰۰ دلار برای یك دسته كارت بازی زیبا، امكان دارد معقول به نظر برسد.
با وجود تعریف ها و توضیحات فروشندگان درباره كالاهای شان، این نمایشگاه برای مردمی با حساب بانكی كم، بیشتر شبیه موزه یا محلی برای بازدید می شود. این نمایشگاه از هفتم تا دهم ماه مارس و در خیابان «پارك» واقع در نیویورك انجام شد.


در تصویر بالا ویرایش دوم كتابی را مشاهده می كنید كه در قرن هجدهم میلادی با تصویرگری «ساموئل فالورس» و توسط «لوئیس رنارد» به چاپ رسیده است. این كتاب كه با استقاده از كاغذهای باكیفیت هلندی چاپ شده است، روند تكامل موجودات دریایی هند شرقی را كه در آن زمان برای اروپایی ها شناخته شده نبود، به تصویر می كشد. تنها ۱۰۰ نسخه از ویرایش دوم این كتاب به چاپ رسیده است و قیمت این نسخه از این كتاب در نمایشگاه ۱۴۵ هزار دلار تعیین شده بود.


بعضی از كتاب های این نمایشگاه جزء كتاب های تیراژ محدود نیستند بلكه تنها نسخه آن كتاب محسوب می شوند. برای مثال این كتاب مذهبی كه برای یك اسقف ایتالیایی تهیه شده بود متعلق به ۱۴۶۰ میلادی است و تنها به منظور نمایش تهیه شده بود و بنا بر این بسیار سالم باقی مانده است.


تصویر بالا صفحاتی از یك تقویم را نشان داده است كه توسط « جورج نولتون» و در اعتراض به پوشش دهی خبر شورش زندانیان « آتیكا» بر روی صفحه های روزنامه نویویرك تایمز خلق شده است.


كتاب های ادبی معمول تری باز در این نمایشگاه دیده می شد؛ همچون نخستین نسخه كتاب «برگ های علف» نوشته « والت ویتمن» كه كمتر از ۳۰۰ نسخه از آن در سال ۱۸۵۵ به چاپ رسید.


یا برای مثال نسخه ای از نخستین ویرایش كتاب « هفت ركن خرد» اثر « توماس ادوارد لورنس» كه در سال ۱۹۲۶ و تنها به تعداد ۱۷۰ نسخه به چاپ رسید باز در این نمایشگاه وجود داشت.



1397/12/27
13:50:26
5.0 / 5
4742
تگهای خبر: روزنامه , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲