کارت واکسن برای سفر به عتبات الزامی است

کارت واکسن برای سفر به عتبات الزامی است

راستابلاگ: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اعلام نمود: برای کلیه زوار عتبات دانشگاهیان شامل اصلی و ذخیره، داشتن کارت واکسیناسیون الزامی است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، ستاد عتبات دانشگاهیان اعلام نمود: به اطلاع کلیه زوار عتبات دانشگاهیان شامل اصلی و ذخیره می رساند، برای اعزام به عتبات، داشتن کارت واکسیناسیون الزامی است و همه زائرانی که بصورت هوایی و در صورت بازگشایی مرزها بصورت زمینی عازم عراق شوند، باید واکسن کرونا زده باشند.
برمبنای مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا، داشتن کارت واکسیناسیون و نتیجه منفی آزمایشPCR برای۷۲ ساعت پیش از پرواز الزامی است. همین طور کشور عراق داشتن کارت واکسن با دو دوز تزریق و همراه بردن نتیجه منفی آزمایشPCR را برای زوار لازم می داند.
گفتنی است، سفر به عتبات بدون داشتن کارت واکسیناسیون امکان پذیر نیست و شرکت های هواپیمایی نمی توانند به افرادی که واکسن کرونا نزدند، بلیت بفروشند.
دانشگاهیان به این مورد توجه خاص داشته باشند که این قانون بمنظور حفظ سلامت عمومی زوار ایرانی و شهروندان کشور میزبان وضع شده و رعایت آن از لحاظ اجتماعی، اخلاقی و شرعی واجب است.
زائرانی که دو دز واکسن خودرا دریافت کرده اند، به سامانه درخواست کارت واکسن وزارت بهداشت مراجعه کنند و درخواست صدور کارت واکسن دیجیتال به زبان فارسی و انگلیسی دهند.
لازم به ذکر است این کارت پس از صدور تا دو هفته بعد اعتبار دارد.




منبع:

1400/11/30
11:23:49
5.0 / 5
587
تگهای خبر: دانشگاه‌ , سفر , شركت , هواپیما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱