تولیت آستان كریمه اهل بیت(ع):

باید دانشگاه حضرت معصومه (س) تقویت شود

باید دانشگاه حضرت معصومه (س) تقویت شود

قم تولیت حرم حضرت معصومه (س) اظهار داشت: دانشگاه حضرت معصومه (س) با فراهم کردن فضای تحصیل مناسب برای بانوان در واقع از ناموس مردم صیانت می کند و باید مورد توجه مسؤلان قرار بگیرد و تقویت شود.


آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار رییس و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ ضرت معصومه (س) که در سالن محراب حرم حضرت معصومه (س) انجام شد، با اشاره به این که فعالیت دانشگاه حضرت معصومه (س) با فراهم کردن فضای امن برای تحصیلات عالی بانوان قابل تقدیر است، اضافه کرد: یکی از راه های پشتیبانی از این دانشگاه باتوجه به رویکرد دینی و مذهبی که دارد هدایت موقوفات به این سمت است و باید به مردم گوشزد شود تا موقوفات باتوجه به نیازهای نظام و زمان شکل بگیرد.
در این دیدار حجت الاسلام آخوندزاده، نماینده نهاد مقام معظم رهبری، در دانشگاه حضرت معصومه (س) بابیان این که این دانشگاه حدود ۱۳ سال پیش تأسیس شده است، اظهار داشت: دولت قبلی با اصل وجود چنین دانشگاهی موافق نبود و به دنبال حذف آن بودند و با حمایت مراجع تقلید بود که این دانشگاه به کلی تعطیل نشد.
وی دانشگاه حضرت معصومه (س) را دانشگاه تراز انقلاب دانست و اظهار داشت: این دانشگاه با وجود این که با کارشکنی دولت از دانشگاه جامع به دانشگاه و سپس به دانشکده علوم انسانی و هنر تقلیل پیدا کرد اما در آزمون کارشناسی ارشد رتبه های دو رقمی و تک رقمی زیادی را داشته است که نشان دهنده فعالیت خوب علمی و فرهنگی و نتیجه بخش بودن فعالیت این دانشگاه است.
نسرین صادق زاده، رییس دانشگاه حضرت معصومه (س)، بابیان این که این دانشگاه نخستین دانشگاه تک جنسیتی بود که از اول انقلاب تأسیس شده است، عنوان کرد: حدود ۱۸۰۰ دانشجو و ۴۴ عضو هیئت علمی در این دانشگاه حضور دارند که در رشته های علوم انسانی و هنر مشغول تحصیل و تدریس هستند.
وی بابیان این که حدود ۷۰ درصد دانشجویان این دانشگاه غیربومی هستند، اظهار داشت: دانشجویان این دانشگاه به طور معمول از خانواده های مذهبی و متدین و به خاطر نام حضرت معصومه (س) و فضای معنوی و مذهبی قم به این دانشگاه آمده اند و ما وظیفه داریم که در کنار رشد و ارتقاء علمی آنان از نظر فرهنگی و اجتماعی هم برنامه هایی را داشته باشیم.
رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) بیان کرد: این دانشگاه باتوجه به فضای سبز خوبی که در اختیار دارد می تواند علاوه بر دانشجویان به بانوان استان قم و حتی در سطح بین المللی خدمات فرهنگی داشته باشد و این نیازمند حمایت های مالی و فرهنگی نهادهای مسئول است.
وی توانمندسازی بانوان از نظر فرهنگی و علمی و ارائه خدمات پشتیبانی برای حضور بانوان در استان قم را از اهداف اصلی دانشگاه حضرت معصومه (س) و افزود: دانشگاه حضرت معصومه (س) از نظر فضای خوابگاهی کمبودهایی دارد که نیازمند حمایت و توجه مسئولان است.
در ادامه یزدی، عضو هیئت علمی گروه هنر دانشگاه حضرت معصومه (س)، بابیان این که هدف ما در این دانشگاه راه اندازی رشته های هنری کاربردی برای بانوان بمنظور ایجاد اشتغال های خانگی در منازل بوده است، عنوان کرد: قم از شهرهای برند در حوزه فرش دستباف است بدین جهت ما توانستیم مجوزهای رشته فرش را گرفتن نماییم تا علاوه بر بعد هنری به بعد اقتصادی خانواده ها نیز کمک نماییم.



1400/09/06
21:15:14
5.0 / 5
1004
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳