كلودمونه زیر ذره بین سی وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر

كلودمونه زیر ذره بین سی وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر

راستابلاگ: مستند «نیلوفرهای آبی مونه-جادوی آب و نور» در بخش «مستند زیر ذره بین» در سی وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر روی پرده می رود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، مستند ایتالیایی «نیلوفرهای آبی مونه-جادوی آب و نور» (Water Lilies of Monet-The magic of water and light) به كارگردانی جوانی ترویلو (Giovanni Troilo) در بخش «مستند زیر ذره بین» سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی آید.
این مستند با تمركز بر تابلوی بزرگ «نیلوفرهای آبی» (Water Lilies) توانسته است به زیبایی و ظرافت، جنبه های گوناگون از زندگی هنری اسكار-كلودمونه (oscar-claude monet) و زیبایی شناسی آثار این نقاش مشهور فرانسوی را مورد تحلیل قرار دهد.
كلودمونه (۱۸۴۰-۱۹۲۶) از بنیانگذاران اصلی سبك امپرسیونیسم و خالق مجموعه «نیلوفرهای آبی» شامل حدود ۲۵۰ نقاشی رنگ روغن است. مشهورترین نقاشی از این مجموعه را می توان «بركه نیلوفرهای آبی» دانست كه در ژوئن ۲۰۰۸ میلادی در حراجی كریستی در لندن به قیمتی حدود ۸۰ میلیون دلار به فروش رسید.
«مستند زیر ذره بین» یكی از بخش های جشنواره جهانی فیلم فجر است كه در چند سال اخیر مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. این بخش در دوره گذشته با نمایش هشت مستند توانست توجه منتقدان را به خود جلب نماید.
سی وهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میركریمی در تهران برگزار می گردد.





1397/12/22
17:57:03
5.0 / 5
4742
تگهای خبر: جشنواره , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱