طیبی در دیدار نمایندگان مجلس از پژوهشكده سرطان معتمد:

در صورت حمایت مجلس از جهاد دانشگاهی، توانایی کارهای ملی در زمینه درمان سرطان را داریم

در صورت حمایت مجلس از جهاد دانشگاهی، توانایی کارهای ملی در زمینه درمان سرطان را داریم

به گزارش راستابلاگ رییس جهاد دانشگاهی در جلسه دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، با اشاره به اهمیت و ارزش حضور نمایندگان مجلس شورای در این مرکز بعنوان یکی از مراکز با اهمیت جهاد دانشگاهی اظهار داشت: چنانچه مجلس شورای اسلامی از جهاد دانشگاهی حمایت کند، جهاد دانشگاهی توانایی فعالیت ملی در حوزه درمان سرطان را خواهد داشت.



به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دکتر سمیه رفیعی، نماینده تهران، دکتر هاجر چنارانی، نماینده نیشابور، دکتر فاطمه مقصودی، نماینده بروجرد، دکتر رضا آریان پور، نماینده مینودشت در مجلس شورای اسلامی از پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی بازدید کرده و در جریان کارهای این مرکز قرار گرفتند. در این مراسم، دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی، دکتر مهدی باصولی، سرپرست معاونت پشتیبانی جهاد دانشگاهی، دکتر محمدابراهیم فقیه زاده، مدیرکل امور مجلس جهاد دانشگاهی، دکتر رامین صرامی فروشانی، رییس پژوهشکده معتمد و اعضاء هیئت رئیسه این پژوهشکده نیز حضور داشتند.

دکتر طیبی با اشاره به نامگذاری سال و تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر "تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها" اضافه کرد: در زمینه پزشکی، جهاد دانشگاهی وضعیت مناسبی دارد و چنانچه حمایت نمایندگان مجلس را در این خصوص داشته باشیم، می توانیم خدمات تخصصی و فوق تخصصی خودرا در زمینه پزشکی در سراسر کشور و کلیه استانها گسترش دهیم.

طیبی، استراتژی جهاد دانشگاهی در هر واحد را برمبنای مزیت های بومی و توانمندی استان عنوان نمود و اضافه کرد: جهاد دانشگاهی متناسب با معضلات استانها و شرایط و آمار مبتلایان می تواند بحث درمان سرطان را در استانهای مختلف با اولویت استانهای دارای آمار بالا شروع کند و به طور گسترده ادامه دهد.

باصولی، سرپرست معاونت پشتیبانی جهاد دانشگاهی نیز در این دیدار با اشاره به شاخص ترین کارهای پزشکی در جهاد دانشگاهی همچون ناباروری، زخم و درمان سرطان اظهار داشت: برمبنای آمار ارائه شده، بیشترین تعداد سرطان سینه در ۱۰ استان کشور تشخیص داده شد که مقرر است با پشتیبانی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، مراکز درمان تخصصی در استانهای مربوط راه اندازی شود.

وی بر لزوم ایجاد زیرساخت های مناسب در انجام این امر مهم اصرار کرد و اضافه کرد: امیدوار هستم با ایجاد شبکه سراسری در کشور بزودی ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی را در تمام کشور شاهد باشیم.

رامین صرامی فروشانی، رییس پژوهشکده معتمد نیز با ارائه گزارشی از فعالیت پژوهشکده در سه حوزه پژوهش و کارهای فناورانه آموزش و درمان اشاره کرد: سیاست راهبردی این پژوهشکده برمبنای توسعه و استحصال فناوری های پیشرفته در حوزه پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان است، به شکلی که حاصل دستاوردهای فناوران این پژوهشکده، در التیام و درمان بیماران مراجعه کننده، مشهود و ملموس باشد.

رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با اشاره به استفاده از درمان های فناورانه در درمان بیماران سرطانی اضافه کرد: درمان سلولی از درمان های جدید در دنیا به حساب می آید که پژوهشکده سرطان معتمد هم اکنون این فناوری را کاملاً به خدمت گرفته است و هم اکنون در قالب کارآزمایی بالینی، کارهای این نوع درمان مدرن را به انجام می رساند.

به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، صرامی به تولید محصولات جدید و داروهای مختلف درمانی و کمک درمانی سرطان در پژوهشکده معتمد اشاره نمود و ضمن معرفی این مرکز بعنوان پیشتاز در تولید کیت تشخیص مولکولی کووید ۱۹ در کشور اظهار داشت: هم اکنون پژوهشکده سرطان معتمد در رأس تولیدکنندگان ملی کیت تشخیص کووید ۱۹ در کشور محسوب می شود؛ همین طور تولید کیت تشخیص نیاز به شیمی درمانی، از دیگر محصولات فناورانه این مرکز در کشور به شمار می آید.

صرامی با اشاره به اهمیت ایجاد شبکه ملی سرطان در کشور اضافه کرد: پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی این توانایی را دارد تا شبکه سراسری سرطان سینه را در کشور راه اندازی و خدمات تخصصی و فوق تخصصی خودرا در مقیاس ملی ارائه کند.

تخصیص و تامین اعتبار راه اندازی مرکز جامع درمانی سرطان معتمد جهاد دانشگاهی توسط نمایندگان ملت

دکتر سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در بازدید از پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با اشاره به اهمیت راه اندازی هر چه سریع تر پروژه مرکز جامع درمانی سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در منطقه محروم تهران (خاوران)، اختصاص سهم نمایندگان جهت راه اندازی این پروژه راهبردی را پیشنهاد کرد.

رفیعی اضافه کرد: این که مرکزی علم را به دانش و دانش را تبدیل به عمل کند، بسیار باارزش و قابل تقدیر است که این مهم توسط جهاد دانشگاهی در کمال مظلومیت در حال انجام می باشد، اما متاسفانه فرهنگ اشتباه سبب شده مراکزی که بعنوان مراکز فناوری محسوب می شوند و دارای چنین قابلیت هایی هستند، می بایست برای بسط ارائه خدمت، خودرا ثابت کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، بر حمایت عمیق از مجموعه پژوهشکده سرطان معتمد (مرکز تحقیقات سرطان پستان) به خصوص توسط مسئولین و نمایندگان ملت تاکید ورزید و اضافه کرد: پروژه راه اندازی مرکز جامع درمانی سرطان معتمد جهاد دانشگاهی بسیار باارزش بوده و بزودی بوسیله کمیته سلامت مجمع تهران و اعضاء شورای شهر با حمایت و پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت راه اندازی هرچه سریع تر آن اقدام خواهد شد.

دکتر رفیعی، طرح و نقشه جامع پیشگیری و کنترل سرطان سینه را در برنامه هفتم از واجبات تدوین برنامه های سال آینده ارزیابی کرد و اضافه کرد: با تمام قوا با پشتیبانی از این طرح مجلس شورای اسلامی از وزارت بهداشت و مشخصاً از جانب دکتر عین اللهی، وزیر بهداشت، جهت راه اندازی و اجرای این پروژه های ملی پیگیری خواهیم کرد و بنا داریم هزینه هر شهر را از سرانه کشور، برای اعمال طرح پیشگیری و درمان سرطان سینه زیر نظر تخصصی مرکز سرطان سینه جهاد دانشگاهی به انجام می رسانیم.

ضریب اعتماد مردم نسبت به جهاد دانشگاهی بسیار بالاست

دکتر هاجر چنارانی، نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، ارائه طرح ملی غربالگری زنان درباب سرطان سینه را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد کرد.

وی که بر لزوم غربالگری زنان به ویژه باتوجه به آمار بالای سرطان در میان زنان و مرگ و میر ناشی از این بیماری اشاره داشت، اشاره کرد: با همکاری پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، بزودی طرحی درباب غربالگری همه زنان کشور از جانب مجلس شورای اسلامی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه می شود.

چنارانی ضمن تاکید بر لزوم حمایت تمامی نمایندگان و تخصیص اعتبارات موجود به این طرح از سهم نمایندگان استانها، اضافه کرد: پژوهشکده سرطان معتمد با ارائه خدمات تخصصی در زمینه درمان سرطان سینه به بالای ۱۵۰ هزار نفر در سال قادر می باشد مشارکت تمامی نمایندگان را برای عملیاتی شدن این طرح جذب کرده و جهاد دانشگاهی در استانها را نیز فعال کند.

بر اساس اعلام پژوهشکده معتمد، نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، ضریب اعتماد مردم را به جهاد دانشگاهی بسیار بالا ارزیابی کرد و اظهار داشت: این اعتماد بزرگترین سرمایه برای انجام خدمت صحیح، توسعه و ارائه خدمات تخصص حتی بصورت تجاری است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بهترین حامی در پشتیبانی از طرح های درمان

دکتر رضا آریان پور، نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی در بازدید از پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، با اشاره به اهمیت بحث سرطان به خصوص سرطان سینه بعنوان یکی از عمده ترین علل مرگ و میر در بانوان، نمایندگان مجلس را بهترین حامیان اجرای طرح های درمانی و راه اندازی مراکز درمان تخصصی در استانها عنوان نمود.

آریان پور با اشاره با اهمیت اختصاص بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای این امر، اضافه کرد: امیدواریم با پیگیری نمایندگان و حمایت خیرین، مرکز مشابهی برای درمان تخصصی سرطان در شهر گرگان یا گنبد افتتاح نماییم. برای این امر، حمایت نمایندگان به ویژه اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

دکتر فاطمه مقصودی، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی نیز ایجاد مرکز درمانی تحت پوشش دانشگاه‌ ای کشور را کمک کننده دانست.






منبع:

1400/08/13
12:20:03
5.0 / 5
943
تگهای خبر: تخصصی , خدمات , دانشگاه‌ , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴