نشست سراسری معاونان بین الملل دانشگاه ها، مجازی

نشست سراسری معاونان بین الملل دانشگاه ها، مجازی

به گزارش راستابلاگ دوازدهمین نشست سراسری هم اندیشی معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با عنوان «دیپلماسی علمی در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰: افق های جدید؛ حرکت های نو» با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مسؤلان وزارت علوم و روسای منتخب دانشگاه ها به صورت مجازی، فردا یکشنبه ۴ مهر برگزار می گردد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دکتر حسین سالار آملی، رئیس مرکز همکاریهای علمی بین المللی اظهار داشت: امروزه و در شرایط کنونی، ما در سپهر جدید، متفاوت و تازه ای از تعاملات علمی بین المللی قرار گرفته ایم. از سویی، حرکت رو به رشد همکاریهای علمی بین المللی داخلی را در سالهای اخیر شاهد بوده ایم و از طرفی، موانعی در راه همکاریهای علمی بین المللی به وجود آمده است.
رئیس مرکز همکاریهای علمی بین المللی اضافه کرد: وقتی از منظر راهبرد کلان بین المللی وزارت علوم به مجموعه این تحولات بپردازیم، افق های جدیدی را در آینده تعاملات بین المللی مشاهده خواهیم کرد که نیازمند حرکت های نو، بر پایه و تجربیاتی است که از بستر بین المللی سازی آموزش عالی در سال های گذشته به دست آمده است.
دکتر سالار آملی ضمن اشاره به شروع سال تحصیلی اظهار داشت: تصمیم گرفته شد تا بر مبنای برنامه های وزیر علوم، نشست هم اندیشی معاونان بین الملل را به منظور بررسی، تبیین و تدوین سیاست های همکاری در چهار حوزه اصلی همکاریهای دوجانبه و چند جانبه بین المللی، سازمان های تخصصی علمی بین المللی و همینطور دیپلماس یعلم و فناوری بر بستر گسترش زبان فارسی برگزار نماییم.
وی در ادامه به موفقیت کارگروه های ملی همکاریهای علمی بین المللی اشاره نمود و اضافه کرد: یکی دیگر از محورهای این نشست، بررسی نقش و جایگاه کارگروه ها در ایجاد، توسعه و تحکیم همکاری هاست.
رئیس مرکز همکاریهای علمی بین المللی گفتند: علاوه بر معاونان بین الملل دانشگاه‌ ا، روسای چند دانشگاه هم به ارائه سیاست ها و فعالیتهای دانشگاه ها در حوزه تعاملات بین المللی خواهند پرداخت. مسؤلان برخی از نهادها و شبکه های علمی بین المللی هم به عرضه سخنرانی خواهند پرداخت و وزیر علوم هم سیاست های خود وزارت در حوزه بین المللی سازی آموزش عالی را تبیین خواهند فرمود.
شایان ذکر است این نشست به صورت مجازی از ساعت ۸ لغایت ۱۴.۳۰ روز یکشنبه، مورخ ۴ مهر ۱۴۰۰ برگزار می شود.




منبع:

1400/07/03
18:08:49
5.0 / 5
982
تگهای خبر: بین المللی , تخصصی , دانشگاه‌ , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵