لزوم نهادینه شدن ایمنی در کودکان

لزوم نهادینه شدن ایمنی در کودکان

به گزارش راستابلاگ یک کارشناس ایمنی کودک با تاکید بر لزوم نهادینه شدن ایمنی در وجود هر کودکی، اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ کتاب کودک در زمینه ایمنی وجود دارد.


محمد رضا مرشد دوست در گفت و گو با ایسنا، درباب اهمیت کتاب کودک در زمینه ایمنی و آتش نشانی اظهار نمود: یکی از مواردی که به ضرورت هرچه بیشتر کتاب های کودکان در زمینه ایمنی کودک تاکید می کند توجه به این امر است که کودکی آینده هر فردی را خواهد ساخت.
وی افزود: در کودکی خیلی از رفتار و عادت ها در کودک نهادینه می شود که تا بزرگسالی این رفتار و عادت ها به همراهش خواهد ماند.
مرشد دوست با تاکید بر لزوم نهادینه شدن ایمنی در وجود هر کودکی اظهار داشت: والدین هر کودک نیز باید در این خصوص مطالبه گر باشند. بعنوان مثال حین انجام خرید برای کودکشان حتما به موارد ایمنی لازم توجه نمایند.
مدیرعامل انجمن کودک ایمن ناجی فردا درباب تاثیر آموزش های ایمنی بر کاهش آمار حوادث اظهار داشت: اگر افراد در سنین پایین تر آموزش ببینند در بزرگسالی درک بهتری از ایمنی خواهند داشت و همین مورد موجب کاهش حوادث و سوانح نیز می شود.
مرشد دوست اظهار نمود: علل رخداد برخی از حوادث این است که در کودکی برای آن آموزش ندیدیم و در کودکی برایمان نهادینه نشده است.
وی افزود: بعنوان والدین با مربی، اگر از کتاب های ایمنی برای نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در کودکان استفاده نمائیم می توانیم در ایمن تر شدن جامعه نیز گام برداریم.




منبع:

1400/06/20
11:27:54
5.0 / 5
898
تگهای خبر: فرهنگ , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵