شماره جدید نگاه نو منتشر گردید

شماره جدید نگاه نو منتشر گردید

راستابلاگ: شماره صد و بیستم مجله «نگاه نو» ویژه محمدعلی اسلامی ندوشن با عكس روی جلد این نویسنده و پژوهشگر منتشر گردید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، بخش مقاله های این شماره از «نگاه نو» با این مطالب همراه است: «تاریخ سیر اندیشه ها» نوشته هـ.هلبورن با ترجمه عزت الله فولادوند، «ونزوئلا: نه به مداخله، نه به مادورو» از جان فنر با ترجمه احمد سیف، «انسان های شیشه ای و حق حفاظت از حریم خصوصی» از سیما راستین، «جبهه ملی چهارم و انقلاب، ۱۳۵۵-۱۳۵۷» از محمدحسین خسروپناه، «مرگ ایوان ایلیچ و محاكمه؛ یك جرم و دو روایت» از سعید رضوانی، «درآمدی به معناشناسی حافظ _۲» از داریوش آشوری، «تجدد رایزنانه، گزینه ای در مقابل تجدد آمرانه» نوشته تورج اتابكی و «بهار غم انگیز؛ زمینه پدید آمدن شعر و موسیقی برنامه گل های تازه شماره هفت» نوشته مهدی فیروزیان.
«اسلامی ندوشن، ناسیونالیسم فرهنگی و زبان فارسی» از محمد دهقانی، «اسلامی ندوشن: ادبیات به مثابه هویت ملی_انسانی» از كامیار عابدی، «مرزبانی از قلمروهای ایرانی فرهنگی» از فریدون مجلسی، «محمدعلی اسلامی ندوشن: فرزند چندهزارساله ایران» از فرخ امیرفریار و «كتاب شناسی توصیفی آثار محمدعلی اسلامی ندوشن» نوشته حسین مسرت مطالب بخش ویژه «نگاه نو» با عنوان گرامیداشت هفتاد سال كوشش فرهنگی دكتر محمدعلی اسلامی ندوشن است.
در بخش ادبیات و هنر این شماره از فصلنامه باز «زندان در روایت عربی» نوشته نرگس قندیل زاده، «خانه مادربزرگ» نوشته نازی عظیما و «ایریارته» نوشته ماریو بندتی با ترجمه لیلا مینائی درج شده است.
در بخش نقد و نظر هم مطالبی از محمدعلی موحد با عنوان «گله گزاری در نقاب نقد ادبی» و محمد مالجو با عنوان «مبارزه با غول نقدینگی: بار اصلاح بر دوش چه كسانی؟» را می خوانیم.
همین طور «یك سال، یك كتاب»، «نبض امروز» و «تازه های كتاب» در بخش كتاب، كاریكاتور شماره جدید نگاه نو انتشار یافته اند.
شماره ۱۲۰ فصلنامه «نگاه نو» با صاحب امتیازی و مدیرمسئولی علی میرزائی در ۲۶۰ صفحه با شمارگان ۴۸۰۰ نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان انتشار یافته است.
مژده دقیقی، محمد دهقانی، رضا رضایی، آبتین گلكار و حسین معصومی همدانی هئیت مشاوران این فصلنامه هستند.



1397/12/13
13:45:20
5.0 / 5
4671
تگهای خبر: فرهنگ , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵