تولید انبوه شفت فایبر كربنی برای خطوط انتقال گاز در كشور

تولید انبوه شفت فایبر كربنی برای خطوط انتقال گاز در كشور

راستابلاگ: محققان یكی از شركت های دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شكوفایی موفق به تولید شفت فایبركربنی مورد نیاز پالایشگاه ها و شركت های فولادی شدند كه بگفته این مهندسان این محصول در خطوط انتقال گاز و مایع فشار بالا با هدف كاهش وزن و افزایش مقاومت بیشتر آن مورد استفاده قرار می گیرد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا روش معمول برای ساخت شفت های با كاربرد در خطوط انتقال گاز و مایع فشار بالا، مخازن ذخیره سازی و مخازن تحت فشار، استفاده از آلیاژهای فلزی همچون فولادهای زنگ نزن و لوله هایی با خاصیت داكتیل است. همچون چالش های اساسی در این بخش خوردگی و كاهش طول عمر بر اثر عوامل محیطی است.
به منظور رفع این چالش ها یكی از شركت های دانش بنیان با استفاده از فایبر كربن در تولید شفت، موفق شد ضمن كاهش وزن و افزایش مقاومت بیشتر آن، مصرف انرژی را باز پایین آورد و سبب حذف روش های تعمیر و نگهداری این شفت ها شود.
شفت های فایبر كربنی مزایای خیلی از جمله ایمنی بالا، عدم نیاز به جوشكاری، وزن پایین، مقاومت بسیار بالا، سهولت در نصب، طول عمر بالا و هزینه تمام شده پایین تر دارند. شفت های فایبر كربنی در برج های خنك كننده در موتورهای گیربكس برای انتقال انرژی در شركت های فولاد، نیروگاه، پالایشگاه و پتروشیمی و بطور كلی هر مجتمع دارای برج خنك كننده كاربرد دارند.
ماریا اكبری نژاد، از محققان این طرح رسیدن به جایگاه سرآمد و خوشنام در تولید شفت های فایبركربن را از اهداف این شركت نام برد و اظهار داشت: بر این اساس محصولات و خدمات ما با قیمت رقابتی، كیفیت مطلوب و در حداقل زمان ممكن نمایش می شود. همین طور این شركت می خواهد با استفاده از نوآوری و تكنولوژی های جدید و سیستم های عملیاتی كارا به منظور ایجاد ارزش افزوده و كسب مزیت رقابتی پایدار در سطح جهانی، توانمندی های بازاریابی خودرا به سطح بین المللی برساند.
اكبری نژاد وارد كردن مواد اولیه از الیاف كربنی به سبب تحریم ها مقابل ایران را از چالش های این طرح دانست و تصریح كرد: این امر سبب هزینه بر شدن تولید این محصول شده است.
بگفته وی مرحله تولید انبوه این محصول با حمایت تسهیلات صندوق نوآوری و شكوفایی صورت گرفته است.



1397/12/11
17:47:15
5.0 / 5
4681
تگهای خبر: بین المللی , تسهیلات , خدمات , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵