برگزاری جشن تیرگان در همدان

برگزاری جشن تیرگان در همدان

همدان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان از برگزاری جشن تیرگان برای نخستین بار در روستای ورکانه با همیاری دهیاری و مردمان روستا در کنار چشمه روستا خبرداد.


علی خاکسار اظهار داشت: جشن تیرگان همچون جشن های ایران باستان است که به جشن آبپاشان هم خوانده شده و توسط مردم در کنار رودخانه و جوی انجام می شود.

وی افزود: این جشن در واقع مراسم مذهبی نیاکان ما به حساب می آید که برای شکرگزاری نعمت آب از خداوند به کنار رودخانه رفته و در آنجا به روی یکدیگر آب می پاشند.

خاکسار اظهار نمود: این جشن با شادی و آبپاشی همراه می باشد و اعتقاد به شکرگزاری از خدا بابت نعمت آب و هم افزایش خیر و برکت بر زندگیشان انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: در جهت پاسداشت آئین و سنن میراث معنوی و احیای خیلی از جشن ها و رسوم دیرین در شهر و روستاها مقرر شدکه این گونه مراسم در روستاهای هدف گردشگری مبتنی بر احیای رسوم و با هدف جذب گردشگران صورت گیرد.

به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان خاکسار بیان نمود: جشن تیرگان برای نخستین بار در روستای ورکانه با همیاری دهیاری و مردمان روستا در کنار چشمه روستا برگزار شد که در این جشن مردم روستا حضور داشتند.





منبع:

1400/04/19
18:52:14
5.0 / 5
1094
تگهای خبر: زندگی , صنایع , فرهنگ , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵