معاون علمی و فناوری رئیس جمهور مطرح كرد

نقش مهم شركتهای دانش بنیان در زمینه بیوتكنولوژی محصولات كشاورزی

نقش مهم شركتهای دانش بنیان در زمینه بیوتكنولوژی محصولات كشاورزی

به گزارش راستابلاگ مازندران معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: یکی از اولویت های ۲ سال گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امنیت غذایی بود و بنابراین هم حمایت ها به سمت ایجاد شرکتهای دانش بنیان حوزه کشاورزی بوده است.



معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در حاشیه افتتاح مجتمع فناروی دانشگاه‌ لوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری که با همراهی استاندار مازندران صورت گرفت، در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: هر حوزه ای که تعداد و فعالیت شرکتهای دانش بنیان کم باشد، کشور هم گرفتار ضربه پذیری بیشتر در همان حوزه می شود.

وی با بیان اینکه تحریم سبب شد تا شرکتهای دانش بنیانی که در بعضی از حوزه ها کم کار بودند، فعال تر شوند، اظهار داشت: در حوزه کشاورزی شرکتهای دانش بنیان خیلی کم هستند و تکنولوژی در این بخش به سختی وارد کشور شده است.

ستاری فعالیت شرکتهای دانش بنیان در زمینه بیوتکنولوژی محصولات کشاورزی را بسیار مهم ارزیابی کرد و اضافه کرد: یکی از اولویت های ۲ سال گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امنیت غذایی بود و بنابراین هم حمایت ها به سمت ایجاد شرکتهای دانش بنیان حوزه کشاورزی بوده است.

وی به تحریم لاین های مختلف کشاورزی در چند سال گذشته اشاره نمود و اظهار داشت: با اینکه شرکت هایی در این عرصه داشته ایم، اما احتیاج به حضور فعال تر دانشگاه های کشور در بخش امنیت غذایی داریم.

معاون رئیس جمهور از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری بعنوان پایه اصلی برای جهت گیری در حوزه شرکتهای دانش بنیان کشاورزی نام برد و اضافه کرد: جوانان خوبی در مازندران در حوزه ایده های جدید داریم که باید مورد توجه قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه در یک سال و نیم اخیر همزمان با شیوع کرونا شرکتهای دانش بنیان بخش سلامت کولاک کردند، افزود: هم اکنون در بخش تولید کیت های تشخیص و مواد مصرفی و داروهای جدید و حتی و مواد اولیه داروهای بیماری کووید ۱۹ در داخل مشکلی نداریم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در حوزه واکسن کرونا و مواد اولیه آن شرکتهای دانش بنیان درحال فعالیت هستند، اظهار داشت: در بخش تجهیزات پزشکی هم بیمارستان های کشور مشکل ندارند و داخلی سازی توسط شرکتهای این بخش روز به روز درحال گسترش است.





منبع:

1400/03/26
09:11:27
5.0 / 5
1138
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳