چرا بعد از 32 سال هنوز امام خمینی مورد تكریم است؟

چرا بعد از 32 سال هنوز امام خمینی مورد تكریم است؟

به گزارش راستابلاگ خوزستان مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان اظهار داشت: اگر پس از گذشت ۳۲ سال هنوز امام را مورد تکریم و تجلیل قرار می دهیم، برای این است که پیام های امام، پیام های انسان ساز بودند و امام منادی احیای فضیلت ها و ارزش های والای انسانی بود.


حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی در گفتگو با ایسنا، با تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، اظهارکرد: شاید این سوال مطرح شود که آیا بعد از گذشت ۳۲ سال از ارتحال امام، هنوز ضرورتی به تکرار برنامه های سالگرد و بزرگداشت این مناسبت وجود دارد و اگر ضرورتی است حرفی برای گفتن است یا خیر؟ نکته اول اینکه مردان و انسان های بزرگ و مکتب های الهی چون با فطرت پاک و اصیل سر و کار دارند، محدود به زمان خاصی نیستند. نمونه آن هم قیام امام حسین (ع) و کربلای ابا عبدالله در سال ۶۱ هجری است که بعد از گذشت قرن ها به هیچ وجه گرفتار کهنگی و انحراف نشده اند، دلیل هم این است که یک حرکت نورانی در دفاع از آزادی، عدالت و سعادت و همینطور صف آرایی برابر ظلم، ستم و تعدی است.
وی بیان نمود: فطرتی که خداوند متعال، انسان را با آن آفریده است و از فطرت خودش هم است، فطرتی است که ارزش ها و پاکی را می پسندد و مقابل بدی موضع می گیرد؛ پس هر حرکتی که با فطرت اصیل و ناب سازگار باشد، به زمان خاصی محدود نیست و همیشه معتبر است. پس اگر پس از گذشت ۳۲ سال هنوز امام را مورد تکریم و تجلیل قرار می دهیم، برای این است که پیام های امام، پیام های انسان ساز بودند و امام منادی احیای فضیلت ها و ارزش های والای انسانی بود.
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ای خوزستان اضافه کرد: امام، انسان ها را به بازگشت به خدا فراخوان می داد و اساسا هم انقلاب اسلامی یک حرکت عظیم در جهت بازگشت به خدا بود. پس احیای معنویت از برجسته ترین آثار و نتایج انقلاب اسلامی بود. ازاین رو اگر امام را بزرگ می داریم چونکه این احیای فضیلت های اخلاقی و ارزش های اسلامی و انسانی است و هیچگاه کهنه نمی گردد.
وی ضمن اشاره به میراث امام که امروز در اختیار ما قرار دارد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی و تاسیس نظام جمهوری اسلامی، سخنرانی ها، مکتوبات و آثار انسان ساز و نسخه مدیریت اجتماعی، میراثی است که از امام برای ما به جا مانده است. این نسخه اجتماع ساز را می توانیم در وصیت نامه سیاسی الهی امام متجلی ببینیم. این وصیت نامه، منشور و راهنمای پرارزش و کارآمدی است که می تواند جامعه را جلو برده و به سعادت رهنمون کند. ازاین رو تلفیق این دو مبحث این است که تجدید یاد امام خمینی (ره) و برگزاری مراسم سالگرد امام را به فرصتی برای بازخوانی افکار و اندیشه امام و فرصتی برای بازگویی معارف و مطالبی که امام به جامعه آموخت، تبدیل نماییم و با گسترش و انتشار آن، باردیگر عطر امام را در جامعه منتشر نماییم.
شفیعی در ادامه هم بیان نمود: یکی از ابعاد و خصوصیت های شخصیتی امام خمینی، مردم باوری و اعتقاد به حق انتخاب برای مردم و انتخاب سرنوشت جامعه توسط خود مردم است. امام عمیقا معتقد بود که مردم باید خودشان تصمیم بگیرند و انتخاب کنند و امروز هم در سی و دومین سالگرد ارتحال امام، آحاد جامعه عزیزمان را به شرکت فعال، آگاهانه و مبتنی بر شناخت در انتخابات دعوت می کنم چونکه شرکت در انتخابات، وصیت امام خمینی و مشارکت در تصمیم و سرنوشت سازی مردم، سفارش و سفارش امام بزرگوار است.




منبع:

1400/03/14
12:53:24
5.0 / 5
1115
تگهای خبر: دانشگاه‌ , شركت , گفتگو , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳