فیزیكدانان مایكروسافت:

ما درون یك كامپیوتر زندگی می كنیم!

ما درون یك كامپیوتر زندگی می كنیم!

فیزیکدانان تحت حمایت شرکت مایکروسافت می گویند ما درون یک کامپیوتر زندگی می نماییم که توانایی خودآموزی دارد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، فیزیکدانان شرکت مایکروسافت یک مقاله تحقیقاتی که در مرحله قبل از چاپ است، منتشر نموده اند که اساساً جهان را بعنوان کامپیوتری که یاد می گیرد، توصیف می کند. این تحقیق هنوز مورد بررسی قرار نگرفته اما هیجان انگیز است.
پژوهشگران نوشتند: ما نگاهی را در کیهان شناسی ارائه می دهیم که در آن جهان قوانین فیزیکی خاص خودرا می آموزد. جهان این کار را با کاوش منظره ای از قوانین ممکن انجام می دهد که ما آنها را بعنوان یک کلاس خاص از مدلهای ماتریسی بیان می نماییم. ما نقشه هایی را کشف می نماییم که هر یک از این مدلهای ماتریسی را در مطابقت با نظریه اندازه گیری/جاذبه و یک مدل ریاضی از یادگیری ماشین، مانند یک شبکه عصبی عمیق چرخه ای و تکرار شونده قرار می دهد.
پژوهشگران توضیح می دهند که این امر بین هر چاره نظریه فیزیکی و اجرای یک شبکه عصبی مطابقت به وجود می آورد. آنها در این رابطه مقاله ای با عنوان "جهان اتودیداکتیک" منتشر نموده اند. بدین سبب جهان ما طبق نظر این دانشمندان چگونه کار می کند؟
فیزیکدانان استدلال می کنند که از آنجائیکه ما قوانین فیزیک را هنگام مشاهده آنها درک می نماییم، بدین سبب قوانین اصیل و بکر فیزیکی احیانا قادر به یادگیری و حتی تکامل هستند. در حقیقت، ممکنست جهان حتی با انفجار بزرگ شروع نشده باشد، بلکه با یک فعل و انفعال بین ذرات شروع شده باشد.
این گفته ما را به کجا می کشاند؟ پژوهشگران می گویند: یک مفهوم این است که اگر تکامل قوانین واقعی باشد، به احتمال زیاد یک جهته است، برای اینکه در غیر این صورت باید معمول می بود که قوانین فیزیکی به حالت های قبلی خود بازگردند و شاید حتی یک حالت جدید پیدا کنند. یک حالت جدید تصادفی نیست، بلکه باید محدودیت های خاصی را برآورده کند، در صورتیکه وضعیت گذشته در گذشته محدودیت هایی را برآورده کرده بوده است.
از آنجائیکه جهان دائماً در حال تغییر است، پس ممکنست این بدان معنا باشد که برای ما نا ممکن باشد که هیچ گاه فیزیک را متحد و یکپارچه نماییم. پس گویا چاره ای نداریم جز اینکه از خِرَد بیش از پیش جهان شگفت زده شویم و تمام تلاش خودرا برای قدردانی از آن بکنیم.



1400/01/24
11:24:44
5.0 / 5
994
تگهای خبر: زندگی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵