رییس دانشگاه خبر داد

برنامه ۳۵ ساله دانشگاه فرهنگیان برای آموزش دانشجو معلم

برنامه ۳۵ ساله دانشگاه فرهنگیان برای آموزش دانشجو معلم

رئیس دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اینکه برنامه آموزش معلم در این دانشگاه با نگاه 30 تا 35 سال صورت می گیرد، اظهار داشت: باید با عبور از بحران ها و پذیرش نقدهای منصفانه زمینه دستیابی به اهداف پیش رو را تسهیل کرد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دکتر حسین خنیفر در آخر بیست و هفتمین اجلاس مجازی مشترک سراسری سرپرستان مدیریت های استانی، پردیس ها و مراکز دانشگاه‌ رهنگیان اهداف تحقق تعلیم و تربیت را در گرو تربیت نیروی انسانی کارآمد دانست و اشاره کرد: جذب و نگهداشت، توانمندسازی و به روز بودن نیرو از مهم ترین عوامل اثرگذار در تداوم و استمرار یک سیستم پویا بشمار می رود.
وی اشاره کرد: مسئولیت در آموزش و پرورش بس سنگین و خطیر است؛ در حقیقت آموزش کامل، نظارت بموقع و کارورزی غنی از اهم عوامل در تربیت دانشجو معلم بشمار می رود.
وی با تاکید بر اولویت بندی امور در سازمان اشاره کرد: خلاقیت، نوآوری و صرفه جویی همچون معیارهای اساسی پیشرفت سازمان است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان با اعلان اینکه بررسی آثار تعدادی از وقایع همچون انقلاب ها فقط بعد از وقوع امکان پذیر است، اضافه کرد: پاندمی کرونا همچون این وقایع است؛ در حقیقت هنر انسان، سازگاری است. چونکه سازش به مفهوم تسلیم، اختتام و اطاعت است. اما سازگاری، تطبیق با شرایط و مصادره شرایط به نفع فرد است.
دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان تصویر نظام های آموزشی عصر حاضر را جدید خواند و با تاکید بر ترسیم نظام آموزشی خود در این تابلو، اظهار نمود: محتوا، روش، استاد، دانشجو معلم، آزمون، نظارت، ارزیابی، بودجه، مسائل فرهنگی و کارهای دانشجویی و پژوهشی باید خلاقانه، جدید و مطابق با تحولات روز باشد.
دکتر خنیفر، شرایط موجود را فرصتی مناسب بمنظور محک زدن شایستگی ها دانست و اشاره کرد: زندگی در وضعیت موجود غلبه بر بحران و تبدیل بحران به فرصت و پیشرفت است.
وی، خطاب به مدیران استانی تبدیل فرصت و تهدید به رشد و تعالی در دانشگاه فرهنگیان را ضروری خواند و اضافه کرد: این دانشگاه گره گشای منابع انسانی آموزش و پرورش است. ما پذیرفته ایم که در کشتی آموزش و پرورش از لنگرگاه های منابع انسانی به جا و بموقع استفاده نمائیم.
این مقام مسئول، با تاکید بر حفظ نیرو توسط آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: تفکر بر روی ایده ها و ارائه راه حل برای چگونگی حفظ نیرو بمنظور ۳۰ سال فعالیت در آموزش و پرورش، نیازمند تفکر جمعی است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان، دستیابی به اهداف بلندمدت دانشگاه را نیازمند شناخت و تقسیم بندی مناسب امور خواند و اظهار داشت: باید با همفکری، زمینه دستیابی و تحقق اهداف غایی از اهداف کلان و متکثر ریز شده فراهم آید.
دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، کوشش برای حل مسائل را مهم دانست و اضافه کرد: انجام کارهای بزرگ نیازمند اراده هایی بزرگ است. تقسیم کار نیز باید برمبنای وظایف سازمانی صورت گیرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، دکتر خنیفر در آخر تامین، تضمین و تجهیز معلم و تداوم آموزش معلم با نگاه ۳۰ تا ۳۵ سال را از وظایف خطیر دانشگاه فرهنگیان اعلام و اشاره کرد: انسداد بی سوادی و تامین کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش در دستان دانشگاه فرهنگیان است. باید با عبور از بحران ها و پذیرش نقدهای منصفانه زمینه دستیابی به اهداف پیش رو را تسهیل کرد.



1400/01/20
21:39:02
5.0 / 5
943
تگهای خبر: دانشگاه‌ , زندگی , سازمان , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴