وزیر علوم در مراسم رونمایی از موش مدل هموفیلی:

دسترسی سریع به فناوری ها مستلزم گسترش پشتیبانی از مراكز علمی است

دسترسی سریع به فناوری ها مستلزم گسترش پشتیبانی از مراكز علمی است

راستابلاگ: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تولید موش های مدرن را زمینه ای برای توسعه تحقیقات برای درمان یك بیماری ژنتیكی دانست و اظهار داشت: هم اكنون مراكز علمی كشور با اجرای تحقیقات در حوزه های تخصصی خود اهتمام در رفع چالش های جامعه بشری دارند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دكتر منصور غلامی در مراسم رونمایی از موش مدل هموفیلی با اشاره به كسب دانش فنی تولید موش های هموفیلی در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیك، اضافه كرد: این دستاورد یك دستاورد علمی ثمین است كه امیدوارم با توسعه آن در تقویت روش های درمان بیماری های ژنتیك كاربردهای رفیعی پیدا كند.
وی ماهیت اصلی وزارت علوم و معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری را پشتیبانی از ظرفیت های علمی كشور دانست و افزود: در این راستا هر چه قدر ظرفیت حمایتی را برای مؤسسات علمی افزایش دهیم، سرعت دسترسی ما به نتایج مطلوب تحقیقاتی و افزایش دقت آن افزایش خواهد یافت.
غلامی با اشاره به خاصیت های موش مدل هموفیلی، اشاره كرد: این فناوری می تواند قابلیت اطمینان ما را در زمینه درمان بیماری های ژنتیكی افزایش دهد كه از این نظر یكی از دستاوردهای ثمین تحقیقاتی به حساب می آید.
وزیر علوم اشاره كرد: بر این اساس همه مراكز علمی كشور در تلاش هستند كه دستاوردهای ارزشمندی در زمینه تخصصی خود اجرایی كنند تا بتوانند نتایج آنرا در خدمت مردم و بشریت قرار دهند.
وی رونمایی از این موش را در امتداد درمان یكی از بیماری های مهم در ایران و دنیا دانست و اضافه كرد: با عنایت به مهندسی ژنتیكی انجام شده این محققان توانستند روش هایی را برای درمان هموفیلی عرضه كنند.
به گفته وزیر علوم، این پروژه با غیر فعال كردن یك ژن خاص امكان مطالعات بر روی درمان بیماری های ژنتیكی هموفیلی را فراهم می آورد.



1397/11/27
14:33:25
5.0 / 5
4998
تگهای خبر: رونمایی , مراسم , وزارت علوم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳