رئیس دانشگاه فردوسی مشهد:

هیچ تشكیلاتی برای انسجام بخشی به منافع دانشگاه ها وجود ندارد

هیچ تشكیلاتی برای انسجام بخشی به منافع دانشگاه ها وجود ندارد

به گزارش راستابلاگ رئیس دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: در گذشته میان مراكز مختلف علمی و پژوهشی در استان چالش های بسیاری وجود داشت، اما امروز با ایجاد شبكه جامع دانشگاه ها و مراكز علمی، همگرایی و هم افزایی میان این مراكز شكل گرفته و به دنبال تأمین منافع یكدیگر به شكل مطلوب هستند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، محمد كافی شامگاه گذشته در دومین "جشنواره علمی رضوی" كه در برج سپید دانشگاه علوم پزشكی مشهد برگزار شد، بیان كرد: دانشگاه ها، سازمان هایی با روابط پیچیده هستند و به جهت این پیچیدگی روابط، از صدمه پذیری بالایی برخوردار می باشند.
وی افزود: تاریخ نشان داده است كه در اغلب فرازهای حساس كشور، مانند جنگ و انقلاب، دانشگاه ها تا آخر پای كار بوده اند. این فرازها سبب شده كه دانشگاه ها برای كاستن از صدمه پذیری خود و حفظ منافع خویش، اتحادیه هایی تشكیل دهند.
رئیس دانشگاه فردوسی خاطرنشان كرد: در خیلی از كشورها، اتحادیه دانشگاه ها یك نهاد مستقل از دولت و بسیار قدرتمند است. در كشور ما چنین وضعیتی وجود ندارد، هیچ تشكیلاتی برای انسجام بخشی به منافع دانشگاه ها وجود ندارد. این پیشنهاد عنوان شد كه تشكلی جهت حفظ منافع دانشگاه ها در استان خراسان رضوی ایجاد نماییم بنابراین تصمیم برآن شد كه شبكه دانشگاه های استان خراسان رضوی تأسیس شود.
وی افزود: هدف ما از ایجاد شبكه جامع دانشگاه ها و مراكز علمی آن است كه همانند دیگر نقاط جهان، دانشگاه ها و مراكز پژوهش و فناوری، هم افزا و هم گرا شوند. در گذشته میان مراكز مختلف علمی و پژوهشی در استان چالش های بسیار وجود داشت. اما امروز با تشكیل شبكه به دنبال تأمین منافع یكدیگر به شكل مطلوب هستیم.
كافی عنوان كرد: این وضعیت سبب شده كارگروه هایی در خراسان رضوی جهت حل و فصل مشكلات شركت های دانش بنیان و مراكز مختلف پژوهشی ایجاد شود. اما با این وجود نمی توان ادعا كرد كه به شرایط مطلوب رسیده ایم هرچند در هیچ استان دیگری شرایط مشابه ما وجود ندارد.




1397/11/26
21:01:16
5.0 / 5
4421
تگهای خبر: جشنواره , دانشگاه‌ , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳