اختصاص 231 میلیارد تومان از هشتصد میلیارد تومان اعتبارات یك درصد به بخش پژوهش و فناوری

اختصاص 231 میلیارد تومان از هشتصد میلیارد تومان اعتبارات یك درصد به بخش پژوهش و فناوری

به گزارش راستابلاگ دبیر کل شورایعالی علوم، تحقیقات و فناوری ضمن اشاره به جذب 213 میلیارد تومان از محل اختصاص یک درصد اعتبارات دستگاه ها به بخش پژوهش و فناوری تصریح کرد: این میزان با عدد واقعی آن فاصله بسیاری دارد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دکتر غلامحسین رحیمی در حاشیه یکصد و نود و نهمین جلسه کمیسیون دائمی شورایعالی عتف در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در این نشست سه مبحث در دستور کار قرار گرفت، اظهار نمود: عرضه گزارشی از اجرای قانون یک درصد یکی از این موضوعات مطرح بود که بر مبنای آن تابحال حدود 213 میلیارد تومان از اعتبارات دستگاه ها صرف بخش های تحقیقاتی شده است.
وی افزود: این عدد با اصل مبلغ در نظر گرفته شده که 800 میلیارد تومان است فاصله دارد ازاین رو نیاز است تا برنامه های قوی تری برای جذب کل اعتبارات این بخش صورت گیرد.
رحیمی، تاسیس کمیسیون تخصصی هنر و معماری را از دیگر موضوعات مطرح در این نشست عنوان نمود و خاطرنشان کرد: اعضای حقیقی و حقوقی این کمیسیون هم اکنون تعیین شده است و بزودی شاهد برگزاری جلسات این کمیسیون خواهیم بود.
دبیر کل شورایعالی علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: از نظر دبیر خانه شورایعالی عتف بسیار مهم می باشد که توجه ویژه ای به هنر و معماری صورت گیرد؛ چون که این حوزه، حوزه ای است که اثر گذاری اجتماعی وسیعی دارد و هر چه به این حوزه بخصوص از منظر تولید تکنولوژی های جدید توجه بیشتری صورت گیرد، اثرگذاری بیشتر و عمیق تری از نظر علمی خواهد داشت.
رحیمی، ضمن اشاره به عرضه گزارشی از فعالیتهای دانشگاه‌ زاد در حوزه های علمی و فناوری، اظهار نمود: این دانشگاه در چند سال گذشته برنامه های خوبی در زمینه علم و فناوری را اجرایی کرده و در این عرصه ها حرکت رو به رشدی را دارد.
وی با تکیه بر اینکه در گذشته این دانشگاه در مقایسه با سایر نهادها نقش زیادی در توسعه فناوری نداشته است، اظهار داشت: ولی در چند سال گذشته دانشگاه آزاد برنامه هایی را در این حوزه اجرایی کرده است و توانسته میزان مشارکت خویش را در توسعه فناوری ارتقا دهد.




منبع:

1399/11/30
11:54:15
0.0 / 5
911
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵