پرتاب ماهواره های استارلینك به تعویق افتاد

پرتاب ماهواره های استارلینك به تعویق افتاد

راستابلاگ: پرتاب جدید ماهواره های استارلینک شرکت اسپیس ایکس(SpaceX) که بعد از چند بار تعویق قرار بود امروز(یکشنبه هفتم فوریه) صورت گیرد، باردیگر به تعویق افتاد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، شرکت اسپیس ایکس پرتاب ماهواره های استارلینک خودرا جهت بررسی بیشتر تقویت کننده موشک به تعویق انداخت.
این شرکت با منتشر کردن پیامی در حساب کاربری اسپیس ایکس در توییتر این مساله را اعلام و اظهار کرد، پیش از پرتاب ماهواره ها قصد بررسی بیشتر تقویت کننده ها را دارند. این شرکت اختتام هفته آتی را برای پرتاب ماهواره ها در نظر گرفته است بااینکه تاریخ و زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده است.
اسپیس ایکس تقویت کننده های موشک خودرا پرتاب کرده و بعد از از فرود آمدن آنها باردیگر آنها را پرتاب می کند. استفاده مجدد از موشک ها از اولویت های اسپیس ایکس و بنیانگذار و مدیرعامل میلیاردر آن ایلان ماسک است.
اسپیس ایکس در ابتدا روز پنج شنبه هفته گذشته را برای پرتاب این گروه از ماهواره ها در نظر گرفته بود که آن پرتاب هم به تعویق افتاد و به روز جمعه موکول شد. دومین تعویق هم روز جمعه اعلام گردید و آنها پرتاب را به امروز موکول کردند که این دفعه هم پرتاب انجام نشد. قرار بود امروز این پرتاب در ساعت ۴: ۳۱ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۳ به وقت ایران) از مرکز فضایی کندی در فلوریدا صورت گیرد.
هنگامی که این عملیات صورت گیرد، یک موشک فالکون ۹ نوزدهمین گروه از ماهواره های استارلینک شامل ۶۰ ماهواره را به مدار زمین پرتاب خواهدنمود.






منبع:

1399/11/19
22:19:23
0.0 / 5
1143
تگهای خبر: شركت , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳