با امضای 3 تفاهم نامه محقق می شود:

توسعه فناوری های آب و انرژی و ایجاد زیست بوم هوشمندسازی ناوگان حفاری شتاب می گیرد

توسعه فناوری های آب و انرژی و ایجاد زیست بوم هوشمندسازی ناوگان حفاری شتاب می گیرد

با امضای سه تفاهم نامه همکاری میان معاونت علمی ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان، پارک علم و فناوری شریف و یکی از شتابدهنده ها زیرساخت های توسعه فناوری های آب و انرژی، پشتیبانی از تجاری سازی محصولات شرکت های فناور و ایجاد زیست بوم هوشمندسازی ناوگان صنعت حفاری ایران توسعه می یابد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سه تفاهم نامه همکاری با حضور مهدی شریف زاده دبیر ستاد توسعه فناوری های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عابدپور مدیر یکی از شتابدهنده ها، حسین سالاریه معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان و مجید دهبیدی پور رئیس پارک علم و فناوری شریف با هدف توسعه فناوری های آب و انرژی و بهره مندی از ظرفیت های انسانی در ایجاد شرکت های دانش بنیان و صنایع خلاق به امضا رسید.
تفاهم نامه همکاری ستاد توسعه فناوری آب و انرژی و پارک علم و فناوری دانشگاه‌ نعتی شریف به عنوان اولین تفاهم نامه همکاری، با هدف استفاده از حداکثر ظرفیت ها برای توسعه فناوری، نوآوری و کسب و کارهای دانش بنیان در حوزه انرژی منعقد شد.

این همکاری با محوریت ایجاد شرکت های دانش بنیان در حوزه انرژی و تجاری سازی، خدمات و توسعه بازار و محصولات آنها به امضای مهدی شریف زاده و مجید دهبیدی پور رسید. شناسایی و ایجاد هسته های فناور و تبدیل آنها به شرکت های دانش بنیان در حوزه انرژی، پشتیبانی از تجاری سازی محصولات شرکت های فناور و نوآور در حوزه انرژی، توسعه بازار محصولات و خدمات شرکت های فناور و نوآور در حوزه انرژی، از محورهای این تفاهم نامه است.
پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، ضمن شناسایی هسته های فناور و استقرار آنها در پارک مطابق با اولویت های فناورانه ستاد، حمایت و هدایت هسته های فناور در مراحل پیش رشد، رشد و توانمندسازی، جهت دهی، ارزیابی و نظارت مستمر بر هسته های فناور در راه تجاری سازی را دنبال می کند.
همین طور در امتداد ایجاد زیست بوم هوشمندسازی ناوگان صنعت حفاری ایران با هدف شکل دهی و شتابدهی به استارتاپ های فناورانه، تفاهم نامه میان ستاد توسعه فناوری های آب و انرژی، شرکت ملی حفاری ایران و یکی از شتابدهنده ها منعقد شد.
شکل دهی و شتابدهی به استارتاپ های نرم افزاری و سخت افزاری فناورانه، شناسایی موضوعات اولویت دار و کوشش برای رفع آن ها به کمک شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و صنایع خلاق از محورهای این تفاهم نامه همکاری است.
علاوه بر آن تفاهم نامه همکاری ستاد آب و انرژی و بنیاد ملی نخبگان بمنظور بهره گیری از ظرفیت نیروی انسانی به امضای شریف زاده و سالاریه رسید.
برمبنای اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، این تفاهم نامه همکاری برای پشتیبانی از پژوهشگران دوره پسادکتری ویژه متقاضیان طرح شهید دکتر چمران بنیاد ملی نخبگان برای هم افزایی و بهره گیری از ظرفیت های مشترک منعقد شد



1399/11/06
17:51:15
0.0 / 5
1135
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱