تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه (س): امام (ره) از مهدویت در جهت انسجام ملی بهره برد

تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه (س): امام (ره) از مهدویت در جهت انسجام ملی بهره برد

به گزارش راستابلاگ، تولیت آستان مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشت: حضرت امام (ره) با حسن استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های اندیشه مهدویت، از این مسئله در جهت نشاط و امید مردم به آینده انقلاب به خوبی استفاده كردند و از مهدویت بعنوان یك عامل وحدت و انسجام ملی بهره بردند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، آیت الله سیدمحمد سعیدی بامداد امروز پنج شنبه (۱۱ بهمن) در نخستین اجلاس ملی "مهدویت و انقلاب اسلامی" كه در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی موعود (عج) برگزار شد، اظهار داشت: مبحث این اجلاس یك حرف نو و جدیدی است، در باب مهدویت و انقلاب اسلامی به صورت جداگانه سخن فراوان گفته شده اما همراه كردن این دو باهم و نگاه كردن به این دو پدیده بسیار پرارزش كه انقلاب اسلامی در پرتو مهدویت شكل گرفته، یك كار خوبی است.
وی افزود: خداوند از ایستگاه آخر جهان یك تصویر قوی برای مؤمنین بعنوان مهدویت به رخ جهانیان كشیده و در قرآن از آن فراوان یاد كرده است، ولی این اندیشه مهدویت در طول تاریخ همیشه با یك هول و هراسی آمیخته شده و بعضاً با اجمال و اهمال به محجوریت كشیده شده است، این محجوریت بر مبنای آیات و مشیت الهی همچون در باب مهدویت تنظیم شده است.
تولیت آستان مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س) خاطرنشان كرد: با پیروزی انقلاب اسلامی مسئله مهدویت كه یكی از عمیق ترین و اساسی ترین مسائل اسلامی است و سال ها مورد غفلت و تحریف قرار گرفته بود، به بركت انقلاب به متن زندگی شیعیان برگشت، حضرت امام (ره) با حسن استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های اندیشه مهدویت، از این مسئله در جهت نشاط و امید مردم به آینده انقلاب به خوبی استفاده كردند و از مهدویت بعنوان یك عامل وحدت و انسجام ملی بهره بردند.
وی عنوان كرد: با پیروزی انقلاب، واژه انتظار كه سال ها با تحریف و تبدیل ماهیت مواجه شده بود، به بركت انقلاب به مفهوم اصلی خود برگشت، امام (ره) حكومت جمهوری اسلامی را یك مقدمه برای بیداری جهان اسلام از بردگی و انتظار ظهور را تلاشی برای تحقق وعده مسلم الهی می دانستند و مطرح نمودند.
آیت الله سعیدی تصریح كرد: بنابراین انقلاب اسلامی سبب شد تا مسلمانان برانگیخته شوند و بعنوان بخش خاموش جوامع بشری كه تا پیش از انقلاب هیچ الگو و اسوه ای از آموزه مهدویت در سرنوشت خود و ساختار سیاسی كشور خودشان قائل نبودند، دست به اقدام بزنند.
وی ادامه داد: داعیه این انقلاب و نظام این است كه ما به حول و قوه الهی زمینه ساز حكومت جهانی مهدی موعود (عج) باشیم، هدف حضرت امام (ره) هم از تشكیل این حكومت همین بوده است.
امام جمعه قم اظهار داشت: این انقلاب ریشه داشت و دستی از غیب این انقلاب را هدایت می كرد، رهبر معظم انقلاب هم چندین بار تاكنون از قول حضرت امام فرموده اند كه من همیشه دستی از غیب را می بینم كه موید و مروج انقلاب ما است.




1397/11/11
22:22:42
5.0 / 5
4470
تگهای خبر: زندگی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱