برگزاری مراسم روز ملی شعر و ادب در مقبره الشعرای تبریز

برگزاری مراسم روز ملی شعر و ادب در مقبره الشعرای تبریز

راستابلاگ: مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری آیین گرامیداشت روز ملی شعر و ادب در تبریز اطلاع داد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، محمد محمدپور در گفت وگو با خبرنگاران اظهار نمود: همزمان با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و روز ملی شعر و ادب، آیین گرامیداشت مقام ادبی استاد شهریار، روز سه شنبه بیست وهفتم شهریورماه جاری ساعت ۱۰ بامداد در مقبره الشعرای تبریز برگزار می گردد.
او اضافه كرد: همینطور همزمان با این آیین، مقبره استاد شهریار با حضور مسئولان استانی و جمعی از شاعران و ادیبان گلباران خواهد شد.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه با اشاره به تقارن ایام سوگواری امام حسین (ع) و روز ملی شعر و ادب، بیان كرد: شخصیت متعالی و حماسی امام حسین(ع) و تبیین ابعاد و زوایای گوناگون روح بزرگ و شریف آن امام همام، موج حمیت، غیرت، شجاعت و صلابت را در روح انسان های آزاده به تلاطم وامی دارد.
محمدپور اظهار داشت: اشعار عاشورایی از غنی ترین ذخیره های فكری و احساسی شیعه است و از جانب دیگر حماسه كربلا هم در زبان شعری شاعران، تاثیری شگرف نهاده و دریای ادبیات ایران زمین را درافشان تر تولید كرده است و در این میان استاد شهریار از شاعران و مداحان برجسته خاندان عصمت و طهارت (ع) است كه گوهر كلام را با طبع سرشار خود سفته و روز ملی شعر و ادب هم به یاد وی مزین شده است.
وی در ادامه بیان كرد: یكی از بزرگ ترین خصوصیت های استاد شهریار كه سبب شده آثار وی در بین شاعران معاصر و بخصوص در بین مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار باشد، مردمی بودن شعرهای او و سادگی و عمومی بودن زبان و تعبیرهای وی است، از این رو شعر او برای همگان مفهوم و مانوس و هم اثرگذار است.
برپایه این گزارش، آیین گرامیداشت روز ملی شعر و ادب بیست وهفتم شهریورماه جاری با حضور حسام الدین سراج و اجرای زنده این خواننده ساعت ۱۰ بامداد در مقبره الشعرای تبریز برگزار می گردد.




1397/06/25
14:29:59
0.0 / 5
4519
تگهای خبر: فرهنگ , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱