فعالیت ۳۷ شركت خارجی با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری در البرز

فعالیت ۳۷ شركت خارجی با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری در البرز

البرز رئیس پارک علم و فناوری  البرز اظهار داشت: پارک علم و فناوری البرز در 9 ماه گذشته 815 میلیارد تومان فروش محصولات و همین طور 100 هزار دلار صادرات داشته است.



نشست شورای هماهنگی مدیران استانی دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان البرز با حضور نمایندگان و مدیران دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی همچون ابوالفضل فلاح مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز و رئیس شورای هماهنگی، محمدی مدیرکل امور مالیاتی، احمد ملکی راد دبیر کمیسیون هماهنگی بانک ها، علیرضا نصرت فر مدیر بورس منطقه ای استان، علی پور اداره اموال تملیکی استان، محمد باقر طبیعی نژاد معاون مدیرعامل بیمه ایران و... در پارک علم و فناوری البرز انجام شد.

به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، به نقل از پارک علم و فناوری البرز، مهدی عباسی در این جلسه ضمن اشاره به مزیت های استان البرزگفت: استان البرز دارای بیش از ۱۳۰ هزار دانشجو، ۲۵۰۰ نفر عضو هیات علمی، ۳۵ مرکز پژوهشی، ۵۵ مرکز آموزش عالی، ۳۵۰۰ واحد صنعتی و ۱۵۰ برند ملی و ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی و دو پارک علم و فناوری است که مزیت متفاوتی را برای استان فراهم می آورد.

رئیس پارک علم و فناوری البرز و مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی ضمن اشاره به اینکه استان البرز قطب کریدور حمل و نقل شمالی و جنوبی و شرقی و غربی کشور است اضافه کرد: همین طور این استان در زمینه دارویی و صنعتی و تولید محصولات فناوری و حتی کشاورزی نیز قطب کم نظیر و شاید بی نظیر در کشور به حساب می آید.

وی ضمن اشاره به اینکه ۲۴۲ شرکت دانش بنیان در استان البرز وجود دارد تصریح کرد: استان البرز در حقیقت قطب علم و فناوری و از لحاظ دارا بودن شرکت های دانش بنیان رتبه دوم را در کشور داراست.

عباسی ضمن اشاره به موقعیت مجتمع تحقیقاتی شهدای جهادد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز اشاره کرد: از۹۰ هکتار وسعت این مجموعه عظیم، ۲۶ هکتار به پارک علم و فناوری البرز اختصاص یافته است. در این مجموعه ۱۶ پژوهشکده و مرکز تخصصی جهاد دانشگاهی فعال می باشند که دستاوردهای آنها حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

وی ضمن اشاره به امکانات و ظرفیت های پارک علم و فناوری البرز تصریح کرد: ظرفیت های مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز در زمینه های امکانات فنی، زیرساختی و چرخه کامل توانمندی ها در حوزه علم و فناوری در میان استان های کشور منحصر به فرد است. مراکز مختلفی در این مجتمع فعالیت دارند که پژوهشکده گیاهان دارویی و پژوهشکده رویان بعنوان نماد افتخار دستاورد های ویژه ای دارند که بعضی از دستاوردهای آن در بهمن ماه رونمایی و معرفی می گردند.

وی ضمن اشاره به اینکه پارک علم و فناوری البرز از سال ۱۳۸۷ فعالیت خودرا آغاز نموده است اظهار داشت: تا حالا ۱۸۰ شرکت دانش بنیان و فناور از طرف این پارک مورد حمایت قرار گرفته و ۱۱۲۴ نفر از جوانان تحصیل کرده و نخبه در این پارک در قالب شرکت های فناور و دانش بنیان فعالیت دارند و دارای سابقه بیمه تامین اجتماعی هستند.

عباسی به فروش محصولات و خدمات پارک اشاره نمود و اظهار داشت: پارک علم و فناوری البرز در ۹ ماه گذشته ۸۱۵ میلیارد تومان فروش محصولات و همین طور ۱۰۰ هزار دلار صادرات داشته است. که در تلاش هستیم با راه اندازی نخستین گمرک تخصصی در پارک علم و فناوری البرز صادرات خودرا به ۵۰ برابر برسانیم.

وی به برگزاری دوره های توانمندسازی و آموزشی پارک اشاره نمود و اظهار داشت: ۱۱۴۱۰ نفر ساعت دوره آموزشی ترویجی و توانمندسازی در این پارک انجام شده که نسبت به سال قبل با همه شرایط کرونائی دوبرابر شده است. همین طور امسال ۸ رویداد در پارک برنامه ریزی و اجرا شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز ضمن اشاره به همکاریهای اداره مالیاتی و گمرکی با شرکت های دانش بنیان و فناورضمن تشکر از مهندس فلاح مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز در همکاریهای بیمه برای شرکت های دانش بنیان خطاب به مدیران دستگاه های اجرائی در این عرصه عنوان کرد: بحث تسهیل امور مالیاتی، گمرکی و بیمه برای شرکت های دانش بنیان و فناور بسیار اهمیت دارد و انتظار ما این است که بان امور با راه اندازی شعب ویژه و همین طور همکاری مسئولان دستگاه های اجرائی استان تسهیل و مشکلات به حداقل کم شود.

قول همکاری جدی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی برای حل مشکلات بیمه و مالیات شرکت های دانش بنیان استان البرز

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز در نشست شورای هماهنگی مدیران استانی، دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان البرزکه در محل پارک علم و فناوری البرز انجام شد برای حل مشکلات بیمه، مالیات و گمرک شرکت های دانش بنیان و فناور اصرار کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز در این جلسه مهم ضمن اشاره به اینکه حل مشکلات شرکت های دانش بنیان و فناور در زمینه های مختلف مالیاتی و بیمه ای و... یک اولویت است اظهار داشت: هدف ما از حضور در این جلسه این است که به دقت بشنویم، در راه حل و فصل مسائل و مشکلات قدم برداریم و باتشکیل این جلسه یک یا چند مساله را همین جا حل و فصل نماییم.

ابوالفضل فلاح ضمن اشاره به ۱۲ شاخص رقابت پذیری در کشور به برسی موقعیت استان البرز در این شاخص ها پرداخت و اظهار داشت: بر طبق پایشی که داشتیم متاسفانه موقعیت استان البرز در ۱۰ شاخص از متوسط کشوری پایین تر است.

وی اضافه کرد: به غیر از زیرساخت های اقتصاد کلان( بواسطه وجود شرکت های بزرگ با گردش مالی بالا) وآی تی به خاطر نزدیکی به پایتخت، استان البرز در زمینه سلامت، آموزش، زیرساخت های مربوط به راه، سلامت اداری و... از متوسط کشوری پایین تر است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز در این جلسه ضمن اشاره به اینکه سهم اقتصاد دانش بنیان هم اکنون کمتر از یک درصد است و نقش وزارت امور اقتصاد و دارایی و مجموعه های تابعه آن در این حوزه بسیار مهمست اظهار داشت: تا اختتام برنامه ۱۴۰۴ باید این سهم به ۵۰ درصد برسد که هنوز فاصله زیادی داریم و ما باید همه دستگاهها برای رسیدن به این هدف بخش علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان را یاری نمایند.

وی در ادامه ضمن اشاره به تراز مثبت مالی استان که حدود ۱۵ درصد است اظهار داشت: از ۳۴ هزار میلیارد تومان منابع استان، شرکتها و واحدهای اقتصادی استان باید بتوانند استفاده کنند چونکه استان از لحاظ منابع مالی و درآمدی وضعیت مثبتی نسبت به سایر استانها دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز ضمن اشاره به هدف گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری گمرک استان البرز اظهار داشت: خوشبختانه این هدف محقق شده و گمرک استان البرز به دنبال هدف گذاری ۸۰۰ میلیون دلاری صادرات در کشور است.

فلاح به بخش مالیات اشاره نمود و اظهار داشت: در بخش مالیات هم استان البرز موقعیت خوبی دارد و در این حوزه علاوه بر تلاش همکاران مالیاتی باید از بخش خصوصی تشکر نماییم که همکاری خوبی دارد.

وی از استقرار ۳۷ شرکت خارجی در استان البرز آگاهی داد و اعلام نمود: این شرکتها ۷۰۰ میلیون دلار در بخش های مختلف استان البرز سرمایه گذاری می کنند تا حالا ۳۵۰ میلیون دلار آن محقق شده است که عموما در صنایع پیشرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز بر همکاری با پارک علم و فناوری البرز در زمینه تامین مالی، گمرک و مالیات، بورس و بانک اصرار کرد و اضافه کرد: در همه این زمینه آمادگی همکاری داریم و تلاش می نماییم مشکلات شرکت های دانش بنیان و فناور را حل نماییم.




1399/10/18
14:31:02
0.0 / 5
780
تگهای خبر: تخصصی , خدمات , دانشگاه‌ , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳