راه اندازی مركز نوآوری پیشگیری و مدیریت بحران تا بهمن ماه

راه اندازی مركز نوآوری پیشگیری و مدیریت بحران تا بهمن ماه

به گزارش راستابلاگ رئیس مرکز فناوری های راهبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه اندازی مرکز نوآوری در حوزه مدیریت و پیش گیری از بحران در تهران آگاهی داد و اظهار داشت: با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران این مرکز در دهه فجر امسال راه اندازی خواهد شد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا اسماعیل قادری فر در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، هدف از امضای این تفاهم نامه را راه اندازی مرکز نوآوری "شهر آماده" در زمینه مدیریت بحران دانست و اضافه کرد: کشور ایران از نظر رخداد مخاطرات طبیعی کشور مستعدی است و ما با راه اندازی این مرکز نوآوری در سازمان مدیریت بحران شهر تهران گام اساسی برای ورود فناوران به این حوزه برداشتیم.
وی با اعلان اینکه این اقدام سبب خواهد شد تا روح نوآوری در حوزه پیشگیری و مدیریت بحران دمیده شود، اظهار نمود: در این مرکز تلاش می شود که هم در حوزه پیشگیری و هم در بعد از وقوع بحران اقدامات شایسته ای صورت گیرد.
قادری فر افزود: حوزه پیشگیری نیاز به رسوخ فناوری های نو در زمینه هایی چون مقاوم سازی سازه ها و تجهیز آتش نشانی به فناوری های روز دارد، بدین جهت شرکت های دانش بنیان دارای صاحب ایده و محصول می توانند کمک موثری دراین زمینه باشند.
رئیس مرکز فناوری های راهبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به نیازهای کشور در بعد از وقوع بحران، تصریح کرد: وقوع بحران هایی چون زلزله معمولا با تبعات اجتماعی و فرهنگی هم راه است که در دنیا تجربیات خوبی وجود دارد و استارتاپ ها و پژوهشگران کشور می توانند به این حوزه وارد شوند و به کمک مدیریت بحران بیایند.
وی با تاکید بر اینکه استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان و خلاق نقش موثری در حوزه های پیشگیری و بعد از بحران دارند، اشاره کرد: بطور نمونه در آبگرفتگی بارندگی های اخیر در بعضی از شهرها که به سبب زیر ساخت های فرسوده صورت گرفت و توجهی به آن نشده بود، اینکه این بحران چه تبعاتی برای ساکنان این شهرها داشته، کسی به آن توجهی نکرد.
قادری فر افزود: بدین جهت ما در معاونت علمی سعی کردیم که شرکتها و استارتاپ ها را در این راستا ساماندهی نماییم تا بتوانند با استقرار در مرکز نوآوری "شهر آماده" از خدمات آن در امتداد کاهش مخاطرات بهره ببرند.
وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران این مرکز در دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد و الگوی موفق همکاری برای کلانشهرهای کشور باشد و نوآوران در ارتقای سطح فناوری در این عرصه نقش آفرینی کنند.
به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا در این مراسم، تفاهم نامه راه اندازی مرکز نوآوری "شهر آماده" بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان مدیریت و پیش گیری از بحران شهر تهران به امضا رسید و برمبنای آن این مرکز راه اندازی می شود.
این مرکز در هر سیکل شتابدهی پذیرای ۱۵ شرکت و تیم است و در هر سال دو سیکل برگزار می شود که در مجموع سالانه ۳۰ تیم نوآور در این مرکز پذیرش خواهند شد. این مرکز مقرر است در بهمن ماه سال جاری به بهره برداری برسد.




منبع:

1399/09/26
13:33:52
5.0 / 5
790
تگهای خبر: خدمات , سازمان , شركت , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱