نمایشگاهی از آثار ۱۰ هنرمند ایرانی و خارجی

نمایشگاهی از آثار ۱۰ هنرمند ایرانی و خارجی

راستابلاگ: نمایشگاه «هماوردی» با آثاری از ۱۰ هنرمند ایرانی و خارجی كه این روزها در گالری ماه مهر برپاست، توسط كاتارینا ماریا راب و آسیه سلیمیان جمع آوری و به نمایش گذاشته شده است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، سلیمیان درباره هنرمندانی كه آثارشان در این نمایشگاه حضور دارد، توضیح داد: آثاری از ریما اسلام مسلك، ماهی بینه بینه، مصطفی چوب تراش، آندرئا سالوینو، مینا طلایی، نگار عالِم زاده گرجی، علی و رامیار، احمد كامل، دیوید كریپِندورف و الیزابت مِسه در نمایشگاه هماوردی دیده می شود. این نمایشگاه با سوژه «خویش تن، قدرت، سیاست» تلاشی برای نشان دادن دیدگاه هنرمندان معاصر نسبت به ضرورت تغییرات در جامعه است.
او درباره ایده اولیه نمایشگاه هماوردی اظهار داشت: من و خانم كاتارینا ماریا راب نمایشگاه «هماوردی» را با هم كیوریت كردیم و موضع مورد نظر ما رابطه میان بین خویش تن، قدرت و سیاست بود. تاثیری كه این سه سوژه بر یكدیگر می گذارند، دغدغه فكری خیلی از هنرمندان در سراسر جهان است و خیلی از آنها آثاری را با این مضامین به وجود می آورند.
سلیمیان افزود: در نمایشگاه هماوردی پنج هنرمند ایرانی را انتخاب كردم و پنج هنرمند خارجی باز هنرمندان گالری خانم راب هستند كه از كشورهای آلمان، ایتالیا، سوئیس، مراكش و مصر انتخاب شده اند. تلاش ما بر این بود كه آثار هر دو گروه هنرمندان ایرانی و خارجی بیشترین ارتباط را با هم داشته باشند و نمایشگاهی یك دست را شكل دهیم.
وی همینطور درباره نحوه انتخاب هنرمندان اظهار نمود: افرادی را برگزیدیم كه پروسه كاری و دغدغه های آنها نزدیك ترین حالت ممكن را به این مساله داشته باشد. حتی وقتی با هنرمندان ایرانی تماس گرفتم تا درباره سوژه نمایشگاه به آنها توضیح دهم، متوجه شدم آنها قبلا دغدغه این مساله را داشته و متناسب با آن اثر تولید كرده اند. كیوریتور آلمانی هم با تعداد زیادی هنرمند ارتباط دارد، اما تلاش او بر این بود كه هنرمندانی را انتخاب نماید كه در آثار خود به این مسئله اشاره داشته باشند. تیمی هم كه درنهایت شكل گرفت شامل هنرمندانی قوی است كه آثار آنها موجب احداث توازن در نمایشگاه شده است.
همین طور كاتارینا ماریا راب، مدیر گالری ماریا راب در برلین درباره آشنایی خود با هنر ایران، اظهار داشت: كشور ایران دارای تاریخ و فرهنگ و هنر بسیار غنی است و صحنه هنر معاصر ایران در حال شكوفایی ست. اما دركشورهای غربی فقط تعداد كمی از این هنرمندان شناخته شده هستند. بدین سبب با عنایت به اینكه صحنه هنر ایران در حال رشد است علاقه زیادی دارم كه بدانم چه هنرمندان دیگری در ایران فعال می باشند.
ماریا راب اضافه كرد: در كشورهای غربی هنر ایران با كلیشه های مرسوم در غرب معرفی می گردند، اما برای من اهمیت دارد كه دیدگاه دیگری به دست آورم. بدین سبب برای آشنا شدن و درك صحنه هنری ایران به تهران آمدم تا از نزدیك با هنرمندان ملاقات و تبادل نظر كنم.
او درباره تجربه همكاری قبلی با هنرمندان ایرانی اظهار داشت: در سال ۲۰۱۷، آغازین تجربه همكاری من با شهرام انتخابی و آسیه سلیمیان بعنوان كیوریتورهای نمایشگاه 1 Beyond the Exhibit (فراتر از نمایش ۱) در برلین صورت گرفت كه متشكل از دوازده هنرمند نوظهور ایرانی بود. این رویداد بسیار موفقت آمیز بود. موفقیت این نمایشگاه نه تنها به خاطر استقبال مخاطبین و رسانه های آلمانی كه آنرا بسیار حقیقی و صادقانه دانستند، بلكه به خاطر ویدئوهایی بود كه نشان دهنده پشت صحنه زندگی هنری و اجتماعی تك تك این هنرمندان جوان بود. خوشحالم كه دومین دوره از این مجموعه نمایشگاه ها در ماه مارچ ( اسفند ۱۳۹۷) در برلین برگزار می شود
نمایشگاه «هماوردی» با همكاری گالری Katharina Maria Raab برلین، Factory TT Berlin / Tehran و با حمایت خانه هنر آریا و Zukwe e.V شكل گرفته است و تا روز دوشنبه (۸ بهمن ماه) ادامه دارد.





1397/11/05
19:41:14
5.0 / 5
4525
تگهای خبر: زندگی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲