معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی خبرداد

تمدید طرح های فناورانه جهاددانشگاهی برای یكسال دیگر

تمدید طرح های فناورانه جهاددانشگاهی برای یكسال دیگر

به گزارش راستابلاگ فارس معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه تمرکز بر اجرای طرح‎های فناورانه جهاد دانشگاهی کشور برای سال ۱۴۰۰ هم تمدید شده، ابراز امیدواری کرد که در لایحه بودجه سال آینده، اعتبارات لازم اجرای گسترده آنها به تصویب برسد.


دکتر مهدی باصولی چهارشنبه ۱۹ آذر در جریان سفر به شیراز و در حاشیه دیدار با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ضمن اشاره به وجود مزیت های استان در حوزه های مختلف، بیان نمود: فارس از بی بدیل ترین استان های کشور به حساب می آید و اقلیم بی نظیر، پتانسیل های گردشگری، صنعتی و کشاورزی آن بر کسی پوشیده نیست و نمی توان آنها را کتمان کرد.
او با اشاره به اینکه شیراز سرآمد مقصد اول گردشگری بخصوص در حوزه فرهنگی است، اظهار داشت: اما حقیقت این است که علیرغم همه تلاشهای انجام شده اما کمتر توانسته ایم از این ظرفیت ها استفاده نماییم.
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی افزود: جهاددانشگاهی از آغاز تاسیس تابحال در حوزه های مختلف فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، تجاری سازی و... ورود کرده و به اقتضای زمان ماموریت‎های متفاوتی را به سرانجام رسانده است.
باصولی با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر تلاش کرده‎ایم تا متناسب با ظرفیت استان ها، فعالیتهای شاخصی اجرایی شود، اظهار داشت: اجرای طرح ها در محورهای مختلف برپایه نظر نخبگان و مدیران استانی برای ما حائز اهمیت می باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تکیه بر تلاش جدی جهاددانشگاهی فارس برای ورود به طرح های فناورانه که از سال قبل در مجموعه جهاددانشگاهی کشور مطرح شده، تصریح کرد: با عنایت رهبر معظم انقلاب یکسری طرح های فناورانه از محل صندوق توسعه ارزی در دستور کار قرار گرفت.
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی اظهار داشت: طرح های خوبی در طول سال قبل انجام شده و گزارش ها هم حاکی از مطلوبیت این طرح ها بخصوص در حوزه کاهش وابستگی ها، بومی سازی دانش دارد.
به قول باصولی، تمام حوزه های مختلف از فناوری و کشاورزی گرفته تا فنی ومهندسی و بین رشته ای در این طرح ها در نظر گرفته شود.
او اظهار داشت: بعنوان مثال؛ سال هاست مترو وراد کشور ما شده اما فکر نکرده ایم که خودمان آنرا تولید نماییم یا اصلاح نژاد دام سبک و سنگین که جهاددانشگاهی در سالهای اخیر به این مورد ورود کرده است.
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی افزود: پژوهشگاه ابن سینا هم اقدام بیساری خوبی انجام داده که منتج به این شده تا در استان گلستان تعداد زیادی دام سنگین تحت پوشش پروژه اصلاح نژاد قرار بگیرند. با تغییر نژاد در دام ها، زایش گاهی تا عدد ۵۰ هم رسیده است.
باصولی اعلام آمادگی کرد که در صورت ارسال تقاضا از فارس، این مهم در این استان هم اجرایی شود.
او افزود: در دو سال قبل توان جهاددانشگاهی فارس بر تقویت و تکمیل زیرساخت ها قرار داده شد اما حالا و برای سالجاری سه طرح عصاره گیری گل محمدی، کود نیترات و آزمایشگاه تحقیقات ویروسی در دست بررسی قرار گرفته که بعنوان مثال پروژه عصاره گیری گل محمدی به نتایج خوبی رسیده و در مراحل اجرایی می باشد. انتظار می رود این طرح ها با عنایت به ظرفیت های موجود در فارس عملیاتی شوند.
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی در بخش پایانی سخنان خود قول مساعد داد که با ورود جهاددانشگاهی فارس به طرح های فناورانه، منابع و دانش لازم را در اختیار آنها قرار دهد.
وی همینطور خواهان تخصیص اعتبار و حمایت مجموعه مدیریت ارشد فارس برای بازسازی ساختمان صدمه دیده مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی شیراز در حوادث آبانماه سال قبل و افزایش تخصیص بودجه بیشتر از جانب سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس برای جهاددانشگاهی این استان شد.
مطلوبیت فعالیتهای جهاددانشگاهی در کشور


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس هم در ادامه این دیدار ضمن اشاره به ظرفیت های بی نظیر این استان نسبت به سایر استان ها، بیان نمود: فارس پتانسیل های بالای گردشگری دارد و گزاف نیست که بگوییم استان یک گردشگری کشور به حساب می آید.
ظفر افشون با اشاره به اینکه جای شادمانی است که فعالیتهای مطلوبی در مجموعه جهاددانشگاهی طی سالهای اخیر به منصه ظهور رسیده است، آمادگی مجموعه استانداری فارس برای کمک به طرح های فناورانه جهاددانشگاهی که امکان پیاده سازی در شهرستان های این استان بخصوص شهرستان های محروم دارد را اعلام نمود.
وی همینطور خواهان برگزاری جلسات و تعامل با مدیران جهادکشاورزی، اتاق بازرگانی و میراث فرهنگی و صنایع دستی فارس از جانب جهاددانشگاهی برای تسریع در روند تجاری سازی طرح و ایده ها شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس خطاب به معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی اظهار داشت: فهرست طرح های فناورانه این نهاد در اختیار فارس قرار گیرد تا متناسب با ظرفیت شهرستان ها ورود نماییم.
افشون همینطور آمادگی خویش را برای پیگیری اعتبارات ساختمان صدمه دیده مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی شیراز اعلام نمود.
به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دکتر کاوه لطفی کیا، مدیرکل نظارت و برنامه ریزی راهبردی جهاددانشگاهی کشور و دکتر مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس هم در این دیدار معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی را همراهی می کردند.
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی، در مسافرت به شیراز، با برخی نمایندگان فارس در مجلس دیدار نمود. او همینطور در جلسه شورای معاونین و در جمع مدیران جهاددانشگاهی استان فارس هم حضور یافت و از بخش های مختلف این نهاد مستقر در شیراز بازدید کرد.





1399/09/19
17:40:06
5.0 / 5
1052
تگهای خبر: دانشگاه‌ , سازمان , سفر , صنایع
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲