طرح سوال عباسی از وزیر علوم درباره جذب هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان

طرح سوال عباسی از وزیر علوم درباره جذب هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان

راستابلاگ: نماینده مردم كرج در مجلس از طرح سوال خود از  وزیر علوم درباره جذب هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان آگاهی داد.


علیرضا عباسی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به طرح سوال خود از منصور غلامی وزیر علوم درباره علت آنچه کوتاهی در جذب هیات علمی در دانشگاه‌ رهنگیان خواند اظهار داشت: در کلام مقام معظم رهبری تاکید گردیده است که دانشگاه فرهنگیان را مسئولین جدی بگیرند و هرچه می توانند برای آن سرمایه گذاری کنند؛ چونکه اهمیت این دانشگاه به جهاتی از همه دانشگاه ها بیشتر است.
وی با اشاره به اینکه بتازگی وزیر علوم نامه ای نوشته و دلیلهای تامین معلمان برمبنای ماده ۲۸ را مطرح کرده است در تشریح سوال از وزیر به موارد زیر اشاره کرد:
۱- از شما بعنوان یکی از اعضای هیئت امنای دانشگاه انتظار می رود که اساسنامه دانشگاه را با دقت مطالعه کرده باشید ولی نامه شما بیان کننده این مساله نیست. لطفاً بعد از مطالعه مجدد اساسنامه دانشگاه، تفاوت "تامین قسمتی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته هایی که امکان توسعه در دانشگاه فرهنگیان ندارد" را با متن درخواست خود که "یکی از راه های تامین کادر آموزشی مورد نیاز آموزش و پرورش، انتخاب و پذیرش دانش آموختگان رشته های مختلف و مورد نیاز از سایر دانشگاه های وزارت علوم است" بررسی و توضیح دهید.
۲- چرا در سال های صدارت خود، چه بعنوان عضو هیات امنا و چه بعنوان متولی جذب اعضای هیات علمی، برای بهبود شاخص استاد به دانشجو در این دانشگاه که عدد آن "۱ به ۸۱" و یا حتی بیشتر است تلاشی نکردید؟ این عدم تلاش چشم گیر سهوی است یا جریانی در وزارت علوم مسیر را به شکلی پیش می برد تا منجر به درخواست حضرتعالی و تغییر مسیر جذب دانشجو معلمان گردد؟
۳- حضرتعالی بعنوان وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری، چه تلاش هایی در امتداد آموزش علوم مفید و کاربردی به دانشجویان و افزایش مهارت آموزی و کارآمد کردن فارغ التحصیلان دانشگاه ها در وزارتخانه انجام داده اید؟»
بگفته وی این سوال تقدیم هیأت رییسه مجلس شده است.




منبع:

1399/09/12
14:46:55
5.0 / 5
1335
تگهای خبر: دانشگاه‌ , فرهنگ , فناوری , مهارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴