توسعه یك تست حقیقت مجازی برای ارزیابی صدمه پذیری فرد در مقابل استرس بعلاوه فیلم

توسعه یك تست حقیقت مجازی برای ارزیابی صدمه پذیری فرد در مقابل استرس بعلاوه فیلم

استرس یكی از طریق هایی است كه بدن انسان در واكنش به برخی كارها یا تهدیدها نشان داده است و بدن هر شخص هم بگونه ای متفاوت به استرس واكنش نشان داده است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، هر رویدادی که سبب استرس شود، رویداد "استرس زا" نامیده می شود. بدن ما برای کنترل مواجهه حاد با عوامل استرس زا مجهز است اما باید دانست قرار گرفتن زیاد در معرض عوامل استرس زا می تواند منجر به اختلالات روانی مانند اضطراب و افسردگی و حتی اختلالاتی مانند تغییرات قلبی عروقی، فشار خون بالا یا سکته مغزی شود. با استفاده از فناوری های پوشیدنی و سایر فناوری های سنجش در افراد مسن و افراد در معرض خطر می توان این استرس را اندازه گرفت و تا حدی از ایجاد این بیماری ها جلوگیری کرد.
این آزمایش بر مبنای داده های مطالعات قبلی که روی حیوانات انجام شده بود، ساخته شده است. طی این آزمایش فرد با کمک فناوری هدست حقیقت مجازی در محیط مجازی قرار می گیرد و در آنجا حرکت می کند و در همان زمان محققان تغییر ضربان قلب او را هنگام قرار گرفتن در معرض موقعیت های تهدیدآمیز یا بسیار استرس زا اندازه گیری می کنند. در این مطالعه ۱۳۵ شرکت کننده در سه سناریوی مختلف حقیقت مجازی شرکت کردند. در سناریوی اول، آنها یک اتاق مجازی خالی را جستجو کردند و سپس کار را از یک پله کوچک قرمز رو به یکی از دیوارها شروع کردند.
اتاق مجازی دارای ابعادی مشابه با اتاق واقعی بود که شرکت کنندگان در آن لحظه در آنجا قرار داشتند تا در صورت لمس یک دیوار مجازی، آنرا احساس کنند. بعد از ۹۰ ثانیه کاوش، به شرکت کنندگان گفته شد که به پله قرمز کوچکی که از آن آغاز کرده بودند برگردند. اتاق حقیقت مجازی سیاه شد و سپس سناریوی دوم شروع شد.
در سناریوی دوم، شرکت کنندگان خویش را در یک کوچه مجازی مرتفع و چند متری بالاتر از سطح یک شهر مجازی دیدند. سپس از آنها خواسته شد که به مدت ۹۰ ثانیه کوچه را جستجو کنند و سپس به پله قرمز برگردند. هنگامی که بر روی آن قرار گرفتند، پله آغاز به پایین آمدن سریع تر و سریع تر به سطح زمین کرد سپس این صحنه هم محو شد و صحنه نهایی پدید آمد.
در سناریوی سوم، شرکت کنندگان در یک اتاق کاملا تاریک قرار گرفتند و به آنها یک چراغ قوه مجازی داده شد و در حالیکه هر بیست ثانیه سه انفجار ناگهانی صدای سفید از راه هدفون وارد گوش شرکت کننده می شد به آنها گفته شد که باید یک راهرو پر پیچ و خم تاریک را که در آن ۴ آدمک شکل انسان قرار دادند کشف کنند.
دانشمندان هنگام انجام هر سناریوی حقیقت مجازی ضربان قلب شرکت کننده را اندازه گیری کردند. سپس، آنها داده های حرکتی دو سناریوی اول را با استفاده از روش های یادگیری ماشین تجزیه و تحلیل کردند و مدلی را عرضه دادند که می تواند پاسخ استرس فرد را در سومین سناریوی تهدیدآمیز پیش بینی نماید.
دانشمندان سپس این مدل را آزمایش کردند و دریافتند که پیشبینی های آن می تواند در گروه های مختلف شرکت کنندگان موثر باشد. آنها همینطور تأیید کردند که این مدل می تواند میزان صدمه پذیری یک فرد در مقابل استرس را نسبت به یک چالش استرس زا متفاوت هم پیش بینی نماید.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4


منبع:

1399/09/04
11:58:34
5.0 / 5
1521
تگهای خبر: دانلود , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳