درباره جام باشگاه های كتابخوانی كودك و نوجوان

درباره جام باشگاه های كتابخوانی كودك و نوجوان

راستابلاگ: سومین جام باشگاه های كتابخوانی كودك و نوجوان در تهران هم برگزار می گردد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سومین جام باشگاه های كتابخوانی كودك و نوجوان به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر كشور برگزار می گردد و دبیری بخش تهران این جام به عهده مدیریت امور كتابخانه ها و ترویج فرهنگ كتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است. این اولین دوره این جام است كه در تهران هم برگزار می شود و طرح در دوره های پیشین به صورت آزمایشی در چند شهر از كشور اجرا شده است.
در این طرح، نخست مربیان، معلمان و مروجان كتابخوانی بعنوان تسهیلگر برای تشكیل باشگاه های كتابخوانی با حضور در كارگاه هایی آموزش می بینند. سپس با كمك آنها گروه های دست كم ۱۲ نفره كودك یا نوجوان یك باشگاه كتاب خوانی تشكیل می گردد. این باشگاه ها در كتابخانه ها، مراكز كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، مدارس، مساجد، مراكز بهزیستی، مجتمع های مسكونی، كانون های فرهنگی و هنری، سراهای محله، فرهنگسراها و دیگر مراكز تجمع كودكان و نوجوانان در شهرها و روستاها زیر نظر دبیرخانه شهر تهران در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فعالیت می كند.
تسهیلگران باشگاه های كتاب خوانی كودك و نوجوان را در دبیرخانه جشنواره ثبت نام می كنند و اعضای باشگاه امكان بهره مندی از تخفیف ۵۰ درصدی تا سقف ۶۰ هزار تومان از كتاب های برگزیده نهادهای مختلف را با استفاده از كتاب فروشی های شهرشان پیدا می كنند كه برای رده های سنی گوناگون لیستی از كتاب ها در نظر گرفته شده است. هر عضو دست كم یك كتاب خریداری می كند و به باشگاه عرضه می دهد و در واقع كتابخانه های كوچكی تأسیس می گردد و اعضا كتاب های خریداری شده را با هم مبادله می كنند و با هم می خوانند، درباره كتاب های خوانده شده گفت وگو می كنند و در نهایت آنها را داوری می كنند.

در آخر كتاب برتر را از نگاه خود در باشگاه انتخاب می كنند و سپس در نامه هایی به نویسندگان كتاب های برتر، نظر خویش را درباره كتاب های برتر می نویسند و كتاب هایی را كه پسندیده اند در فیلم های كوتاه موبایلی به دیگران معرفی می كنند. سپس كتاب های برگزیده باشگاه ها با حضور نمایندگان آنها داوری دوباره شده و كتاب یا كتاب های برگزیده ازنظر كودكان و نوجوانان انتخاب می گردد. همینطور با داوری فیلم ها و نامه های بچه ها از جانب داوران، بهترین فیلم ها و نامه ها معرفی می گردد و در مراسم پایانی كه در بهمن ماه برگزار می شود، ضمن تقدیر از آنان، جایزه بچه های شهر به نویسندگان برگزیده اهدا می گردد.

مربیان، معلمان و مروجان كتابخوانی در شهر تهران كه تمایل به ایجاد باشگاه كتابخوانی دارند، می توانند به نشانی https: //goo.gl/forms/PYGRAFCEo0GRtOVA3 رجوع و در كارگاه های آموزشی ثبت نام كنند.

همچنین كودكان و نوجوانان علاقه مند به شركت در باشگاه های كتابخوانی كودك و نوجوان می توانند به نزدیك ترین كتابخانه محل سكونت خود كه فهرست آن متعاقباً اعلام خواهد شد، رجوع كنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از جام باشگاه های كتابخوانی كودك و نوجوان می توانید به نشانی bookpromotion.ir رجوع كنید.



1397/07/10
13:57:10
0.0 / 5
4546
تگهای خبر: جشنواره , فرهنگ , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳