رقابت 12 تیم برای رسیدن به توسعه كسب و كار در برنامه نوپاهای همگرا

رقابت 12 تیم برای رسیدن به توسعه كسب و كار در برنامه نوپاهای همگرا

به گزارش راستابلاگ ۱۲ تیم منتخب چهارمین برنامه نوپاهای فناوری های همگرا وارد مرحله دوره پیش شتابدهی و اعتبارسنجی شدند و در صورت موفقیت در این مرحله به مراكز حامی معرفی خواهند شد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، مرکز فناوری های همگرای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بهمن ماه سال قبل بود که چهارمین فراخوان برنامه نوپاهای فناوری های همگرا را منتشر نمود. تیرماه ثبت نام در آن به پایان رسید. ۱۵۰ طرح در آن ثبت نام کردند تا از حمایت های این مرکز برای توسعه کسب وکار خود بهره مند شوند.
چهارمین دوره برنامه نوپاهای همگرا بیشتر روی حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی تمرکز دارد، بعد از ارزیابی های اولیه بیش از ۶۰ طرح به مرحله داوری راه یافتند. در نهایت نیز ۱۲ طرح وارد برنامه توسعه محصول و کسب وکار شدند.
۸ طرح از دانشگاه‌ هران، ۸ طرح از دانشگاه تربیت مدرس، ۴ طرح از دانشگاه شهید بهشتی، ۵ طرح از دانشگاه علم و صنعت، ۵ طرح از دانشگاه امیرکبیر و ۱۵ طرح از مجموعه دانشگاه های آزاد اسلامی جزو ۱۵۰ طرح شرکت کننده در این فراخوان بودند.
هیئت علمی های دانشگاه خواجه نصیر، دانشگاه ارومیه، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی یزد، دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دانشگاه علم و صنعت جزو تیم های حاضر در برنامه نوپا هستند.
تولید مواد بهداشتی، تجهیزات پزشکی در حوزه تشخیص، تولید ملزومات پزشکی، اندام مصنوعی، سلامت دیجیتال، ژنتیک و دارویی و تشخیص سرطان از حوزه های کاربرد طرح های پذیرفته شده در این فراخوان هستند. تیم های برتر وارد دوره پیش شتابدهی و اعتبارسنجی شدند.
دوره های اعتبارسنجی عمومی در ۱۴ جلسه ۸ ساعته به صورت آنلاین انجام می شود. در این جلسات میهمان هایی از کارآفرینان و استارتاپ های موفق دوره های قبلی نوپاهای همگرا حضور دارند تا از تجربیات و چالش هایی که در این راه داشتند، با تیم ها صحبت کنند. هدف از دوره اعتبارسنجی توانمندسازی گروه های فناور و آشنا کردن آنها با پروسه توسعه محصول و دنیای کسب وکار و تجاری سازی است.
دوره های تخصصی اعتبارسنجی به صورت ویدئوهای ضبط شده در اختیار تیم ها قرار می گیرد تا آموزش های تکمیلی در حوزه کسب وکار، بازار، ثبت پتنت و صادرات و واردات و... را ببینند.
برمبنای اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، استارتاپ هایی که مرحله پیش شتابدهی و اعتبارسنجی را با موفقیت طی کنند به مراکز حامی توسعه کسب وکار معرفی خواهند شد.




منبع:

1399/08/28
14:00:00
5.0 / 5
1481
تگهای خبر: تخصصی , دانشگاه‌ , شركت , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱