درخواست وزیر جهاد كشاورزی از پژوهشگران برای تولید بذر 24 واكسن دام و طیور

درخواست وزیر جهاد كشاورزی از پژوهشگران برای تولید بذر 24 واكسن دام و طیور

به گزارش راستابلاگ وزیر جهاد كشاورزی اظهار داشت: هم اكنون 6 واكسن در حوزه دام و 18 واكسن در حوزه طیور نیاز داریم كه پژوهشگران كشور می توانند به تولید این واكسن ها ورود پیدا كنند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا کاظم خاوازی امروز در مراسم رونمایی از بذر واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و آنتی ژن H۵ که در محل معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: امروز با همت سازمان دامپزشکی کشور و پشتیبانی های معاونت علمی و فناوری موفق به تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و آنتی ژن H۵ شدیم.
وی اضافه کرد: در سال ۹۶، ۲۶ میلیون قطعه طیور بواسطه آنفلوآنزا را معدوم کردیم که این یک فاجعه بزرگ در صنعت طیور به شمار می رفت.
خاوازی افزود: هم اکنون ۲۳ کشور درگیر آنفلوآنزای پرندگان هستند در صورتیکه ما حتی امسال به ابتلای ۳۰ هزار قطعه از طیور هم به این بیماری نرسیدیم که این نشان میدهد این اپیدمی در کشور کاملا کنترل می شود.
وی اشاره کرد: امیدواریم هر چه سریع تر بذر واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و سایر بذرهای دیگر از سیستم دولتی بیرون رود و در اختیار بخش های خصوصی قرار بگیرد.
خاوازی افزود: ما هم اکنون به ۶ واکسن در بخش دام و ۱۸ واکسن در بخش طیور نیاز داریم که این می تواند یک افق گسترده ای به روی پژوهشگران کشور باشد تا بتوانند به تولید بذرهای این واکسن ها برسند.




منبع:

1399/08/27
22:17:06
5.0 / 5
1337
تگهای خبر: رونمایی , سازمان , سیستم , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳