مدیر كل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت اعلام كرد

در ایام آینده به نیازها درباب كیت های تشخیص كرونا پاسخ داده می شود

در ایام آینده به نیازها درباب كیت های تشخیص كرونا پاسخ داده می شود

به گزارش راستابلاگ مدیر كل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت اظهار داشت: بتازگی باتوجه به مطرح شدن راه اندازی كمپینی عمومی برای شناسایی بیماران مبتلا به كرونا، تقاضا برای انواع كیت های تشخیص كرونا بالا رفته و هم اكنون تعداد آزمایشگاه ها از حدود 22 آزمایشگاه خصوصی و دولتی، به 400 عدد افزایش یافته وچون تمام آزمایشگاه های خصوصی و دولتی تست می گیرند، ممكنست مشكلاتی درباب تامین كیت های تشخیص كرونا وجود داشته باشد. این در حالیست كه زیرساخت شركت های دانش بنیان برای ساخت كیت ها برقرار است و مطمئنا با ظرفیت سازی و ظرف یك هفته تا ده روز آینده به تقاضاهای تامین كیت تشخیصی پاسخ داده می شود.


دکتر حسین وطن پور در گفت و گو با ایسنا، درباره ظرفیت بالقوه شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت در تولید کیت تشخیص کرونا اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان داخل کشور به صورت بالقوه می توانند هفته ای سیصدهزار دوز کیت آنتی ژن تشخیص سریع و هشتصدهزار کیت تشخیص PCR تولید کنند.
وی ادامه داد: بتازگی باتوجه به مطرح شدن راه اندازی کمپینی عمومی برای شناسایی بیماران مبتلا، تقاضا برای انواع کیت ها بالا رفته و هم اکنون از حدود ۲۲ آزمایشگاه خصوصی و دولتی، تعداد آزمایشگاه ها به ۴۰۰ افزایش یافته است. تمام آزمایشگاه های خصوصی و دولتی تست می گیرند بنا بر این ممکنست مشکلاتی درباب تامین کیت های تشخیص کرونا وجود داشته باشد. این در حالیست که زیرساخت شرکت های دانش بنیان برای ساخت کیت ها برقرار است و مطمئنا با ظرفیت سازی و ظرف یک هفته تا ده روز آینده به تقاضای کیت ها پاسخ داده می شود.
بگفته مدیر کل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، شرکت های تولیدکننده کیت های تشخیص کرونا همه کیت های تولید شده را به وزارت بهداشت نداده و قسمتی از این کیت ها مستقیما به آزمایشگاه ها و سازمان ها فروخته می شود. وزارت بهداشت درخواست و تقاضای خودرا برای مراکز دولتی و انستیتو پاستور و بیمارستان ها دارد در نتیجه میزانی که به وزارت بهداشت فروخته می شود معیار خوبی برای مشخص کردن ظرفیت شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت نیست.
وطن پور در آخر با اشاره به اینکه «کیت تشخیص کرونا در نیم ساعت که بر اساس آنتی ژن است مجوز وزارت بهداشت را دریافت کرده است» اظهار داشت: در ابتدا متخصصان معتقد بودند ممکنست کیت های تشخیص سریع کرونا عملکرد خوبی نداشته باشند اما خوشبختانه معاونت بهداشت عملکرد کیت های تشخیص سریع کرونا را در سطح غربالگری تایید کرده است. هم اکنون سه شرکت مشغول تولید این کیت ها هستند که در کنار قسمتی از این کیت ها که وارد می شود، مجموعا تقاضای داخل کشور تامین و مبتلایان سریع تر شناسایی شوند.





منبع:

1399/08/23
13:07:41
5.0 / 5
1157
تگهای خبر: سازمان , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵