وزیر علوم:

نگذاریم ایران از نظر فرهنگی تكه تكه شود

نگذاریم ایران از نظر فرهنگی تكه تكه شود

به گزارش راستابلاگ وزیر علوم بر لزوم همسویی نهادهای فرهنگی و مجامع موثر بین المللی در توسعه میراث فرهنگی كشور اصرار كرد و اظهار داشت: اعتقاد دارم همیشه باید از نظر فرهنگی ایران اسلامی بزرگ را احیاء نماییم و نگذاریم تكه تكه شود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دکتر منصور غلامی در نخستین جلسه شورای اجرائی کمیسیون ملی یونسکو که امروز (دوشنبه) در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، با اشاره به اهمیت تقویت دیپلماسی فرهنگی در سطح منطقه ای و بین المللی، اظهار نمود: این مهم سبب توسعه میراث غنی ملی در میان جوانان کشور خواهد شد؛ چونکه ظرفیت های زیادی در ذیل کارهای یونسکو وجود دارد که حائز اهمیت می باشد و باید به آنها پرداخته شود و البته برون دادهای قابل توجهی هم تا حالا ارائه شده که شایسته قدردانی است.
وی با اعلان اینکه باید برای دور کردن جوانان کشور از مناقشات سیاسی و برای سوق دادن آنان به سمت و سوی صلح و ثبات در منطقه، نگاه ویژه ای داشته باشیم، بیان کرد: یکی از مراکزی که می تواند برای این رسالت مهم، مفید و موثر باشد، کمیسیون ملی یونسکو است که می تواند با هماهنگی و هم افزایی، بیشترین بهره را از این حیث مشمول حوزه فرهنگی منطقه کند.
وزیر علوم همین طور با اشاره به اهمیت جهانی سازی میراث نوروز و با بیان اهمیت این موضوع، اشاره کرد: کشورهای منطقه در حال مصادره کردن "میراث نوروز" به نام خود هستند و نباید اجازه دهیم جوانان کشورمان هویت ملی فرهنگی خودرا از دست بدهند. در این راستا باید مراکز فرهنگی ورود پیدا کنند و این مهم را بعنوان یک میراث فرهنگی ملی و با اهمیت پیش ببرند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامی افزود: اعتقاد دارم همیشه باید از نظر فرهنگی ایران اسلامی بزرگ را احیاء نماییم و نگذاریم تکه تکه شود و این مساله باید بعنوان یک وظیفه و ماموریت جدی باشد که حتما برای توسعه منطقه ای آینده نیز مهم خواهد بود.
وزیر علوم اشاره کرد: محوریت جمهوری اسلامی ایران به شکل های مختلف در منطقه شناخته شده است، اگر در حوزه توسعه فرهنگ غنی کشورمان غفلت نماییم، ممکنست اقتدار نظام اسلامی در این عرصه گرفتار مشکل شود.
دکتر غلامی همسویی دستگاه های اجرائی فرهنگی و نیز مجامع موثر بین المللی را در این راستا مهم ارزیابی و اظهار نمود: باید از استهلاک و موازی کاری پرهیز شود و با تجمیع توانمندی ها از ظرفیت های مختلف همچون رسانه ها خصوصاً صدا و سیما در سطح برون مرزی برای معرفی و ارائه فعالیت ها بهره برد.




منبع:

1399/08/12
19:34:44
5.0 / 5
1488
تگهای خبر: بین المللی , دستگاه , فرهنگ , وزارت علوم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱