واكسن كووید-۱۹ هند احیانا سال آینده ارائه شود

واكسن كووید-۱۹ هند احیانا سال آینده ارائه شود

شركت زیست فناوری ˮبهاراتˮ(Bharat Biotech) هند می خواهد در صورت دریافت تاییدیه، واكسن خود موسوم به ˮكُواكسینˮ(covaxin) را در سه ماهه دوم سال آینده(2021) عرضه نماید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تایمزناو نیوز، یک مقام ارشد شرکت مذکور اظهار داشت که اگر واکسن آنها تاییدیه مقامات نظارتی هند را دریافت کند، آنها واکسن کووید-۱۹ خودرا در سه ماهه دوم سال آینده عرضه خواهند کرد.
شرکت بهارات اظهار داشت که حالا تمرکز اصلی آنها انجام آزمایش های فاز ۳ در سراسر مناطق کشورشان است. واکسن این شرکت با همکاری شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) و موسسه ملی ویروس شناسی(NIV) با بهره گیری از نسخه غیرفعال کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲(ویروس عامل کووید-۱۹) به وجود آمده است.
ویروس در آزمایشگاه شورای تحقیقات پزشکی هند جدا و مورد بررسی قرار گرفت."سای پراساد"(Sai Prasad)، مدیر اجرائی بین المللی بهارات اظهار داشت: اگر واکسن مذکور در آخرین مرحله از آزمایشات شواهد و داده های قوی تجربی در خصوص اثربخشی و ایمنی در بدن نشان دهد و همه تأییدیه ها را دریافت کند، واکسن را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ ارائه خواهیم کرد.
وی افزود که این شرکت پس ازدریافت تأییدیه از جانب سازمان نظارت بر دارو در هند(DCGI) برای انجام آزمایش بالینی فاز ۳ برای تعیین اثربخشی واکسن، تمرینات آماده سازی مناطق را برای آزمایش فاز ۳ آغاز نموده است و جذب افراد و تزریق واکسن نیز در ماه جاری میلادی(نوامبر) صورت خواهد گرفت.
پراساد اظهار داشت: در آزمایشی که در ۲۵ تا ۳۰ منطقه در ۱۳ تا ۱۴ ایالت صورت خواهد گرفت، هر دو دوز واکسن و دارونما برای شرکت کنندگان تزریق خواهد شد. حدود ۲۰۰۰ نفر می توانند در هر بیمارستان ثبت نام کنند.
وی در پاسخ به سوالی درباره سرمایه گذاری روی واکسن اظهار داشت: سرمایه گذاری ما حدود ۳۵۰-۴۰۰ کرور روپیه( ۵۰ میلیون دلار) برای تولید واکسن و امکانات جدید است که این مبلغ شامل سرمایه گذاری های ما برای انجام آزمایش بالینی فاز ۳ در شش ماه آینده نیز است.
پراساد در مورد برنامه این شرکت برای فروش واکسن به دولت یا در بازار خصوصی اظهار داشت: ما به دنبال تامین واکسن هم برای بازارهای دولتی و هم برای بازارهای خصوصی هستیم. ما همین طور در حال بحث و گفتگو با سایر کشورها برای عرضه واکسن هستیم.
پراساد اظهار داشت که قیمت واکسن هنوز مشخص نشده است، برای اینکه این شرکت هنوز در حال بررسی هزینه تولید محصول است.
وی اضافه کرد: تمرکز اصلی ما این است که آزمایش فاز ۳ را با موفقیت در سراسر مناطق کشور انجام دهیم.



1399/08/12
18:03:52
5.0 / 5
1532
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳