ثبت نام وام دستیاری به تعویق افتاد

ثبت نام وام دستیاری به تعویق افتاد

ثبت نام وام دستیاری دانشجویان علوم پزشكی كه قرار بود از هفته آخر مهر ماه آغاز شود، به تعویق افتاد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، علیرغم اعلام قبلی رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت که قرار بود ثبت نام برای دریافت وام دستیاری از هفته جاری یعنی هفته آخر مهر ماه آغاز شود، ثبت نام برای دریافت این وام به آبان ماه موکول شد.
در واقع وزارت بهداشت در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به ۱۰ هزار نفر از دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی PH.d وام قرض الحسنه به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال اعطاء می کند.
بر مبنای همکاری دو طرفه بین صندوق رفاه و بانک طرف قرارداد، به دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی متقاضی وام، وامی به مبلغی ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه سود ۴ درصد به صورت یک جا داده خواهد شد که بازپرداخت آن پس از تنفس هشت ماهه، در اقساطی ۳۴ تا ۳۶ ماهه خواهد بود.
روند اجرایی شدن این وام به این نحو است که از آبان ماه جاری به دانشجویان جهت ثبت نام برای دریافت وام دستیاری اطلاع رسانی خواهد شد و آنها می توانند از راه پورتال صندوق رفاه دانشگاه‌ ود در این خصوص مبادرت به نام نویسی کنند. در ادامه اسامی این دانشجویان از راه دانشگاه محل تحصیل به صندوق رفاه ارسال خواهد شد و بعد از تأیید صندوق رفاه، اسامی به بانک جهت افتتاح حساب ارسال می شود.
بر مبنای اعلام وزارت بهداشت، وام دستیاری در نتیجه مذاکرات مداومی که با سازمان برنامه و بودجه وجود داشت و با همراهی مجلس شورای اسلامی بودجه مناسبی برای این وام بوجود آمد که با استفاده از ظرفیت بانکی این عدد به ۱.۵ برابر رسانده شد و مقرر است ۱۵ هزار دانشجوی دستیاری از این وام برخوردار شوند.
جزئیات و دستورالعمل پرداخت وام دستیاری هنوز از جانب صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی مشخص نشده است.
ثبت نام وام دستیاری به صورت مجازی خواهد بود، احتیاج به یک ضامن کارمند یا کاسب معتبر است که دارای چک یا سفته باشد. مبلغ وام بسته به تعداد دانشجوی متقاضی می تواند متفاوت باشد، ازاین رو اگر تعداد افراد متقاضی در حدود ۱۰ هزار نفر باشد، مبلغ وام ۱۵ میلیون تومان به ازای هر نفر خواهد بود که درطی سه بازه زمانی سه ماهه و در هر بازه ۵ میلیون تومان پرداخت خواهد شد. در صورتیکه تعداد افراد متقاضی از عدد اعلام شده(۱۰ هزار نفر) بیشتر و یا کمتر باشد، مبلغ وام دستیاری هم متغیر خواهد بود.
همینطور بازپرداخت ۱۵ میلیون تومام وام دستیاری، ۱۲ ماه بعد از دریافت نخستین پنج میلیون تومان خواهد بود، بازپرداخت این وام ۳۶ ماهه بوده و پرداخت نخستین قسط آن ۱۲ ماه بعد از دریافت نخستین پنج میلیون تومان یعنی آذر ماه سال ۱۴۰۰ خواهد بود.



1399/07/30
22:52:38
5.0 / 5
1605
تگهای خبر: تخصصی , دانشگاه‌ , سازمان , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲