آخرین آمار ثبت نام در دانشگاه علمی كاربردی

آخرین آمار ثبت نام در دانشگاه علمی كاربردی

گلستان معاون آموزشی دانشگاه علمی كاربردی اظهار داشت: تا حالا در سطح كشور نزدیك به 100 هزار نفر در دوره های كاردانی و كارشناسی دانشگاه علمی كاربردی ثبت نام كردند.



مختار جلالی جواران ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با تاکید بر اینکه این دانشگاه‌ مام تلاش خودرا دارد تا دانش آموختگان با مهارت بالا تربیت کند، اظهار نمود: بیشترین اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور متعلق به فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی است.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام دوره های کاردانی و کارشناسی این دانشگاه تا ۱۷ مهرماه ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: تا حالا رشد ۲۰ درصدی ثبت نام دانشجویان را نسبت به سال قبل شاهد می باشیم.

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی در ادامه کشاورزی را یک ظرفیت در گلستان دانست و اظهار داشت: استان گلستان در کشاورزی بسیار توانمند است ولی دانشگاه علمی کاربردی در این استان تنها یک مرکز دارد و نیاز است که در امتداد توسعه کشاورزی با همکاری مسئولان استان اقداماتی صورت گیرد.

جلالی با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی می تواند گره گشای کشور باشد، اشاره کرد: امنیت ملی ما به امنیت غذایی گره خورده است و هرچقدر در این بخش کار نماییم در کشور وضعیت بهتری خواهیم داشت. متأسفانه در کشور توجه لازم به کشاورزی نکردیم و اگر همان میزان که در سال های قبل به خودرو سوبسید دادیم، برای کشاورزی هم این کار را می کردیم، الان می توانستیم در چاه های نفتمان را ببندیم.

وی توجه به رشته های گردشگری، مدیریت، فرهنگ و هنر و صنعت در بخش صنایع سبک و های تک را از دیگر نیازهای استان باتوجه به پتانسیل های آن دانست و اظهار داشت: بیش از ۸۲ درصد مراکز علمی کاربردی استان گلستان در سطح ۲ قرار دارند؛ متوسط کشوری این آمار کمتر از ۶۰ درصد است. پیش بینی می شود گلستان در آینده از نظر دانش آموختگان مهارتی جزو استان های برتر کشور باشد.

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی به موضوع آموزش های مهارتی در این دانشگاه اشاره نمود و اضافه کرد: می توانیم در این دانشگاه دوره های کوتاه مدت مهارتی را علاوه بر مراکز علمی کاربردی، توسط بخش خصوصی قوی و دارای زیرساخت مناسب برگزار نماییم.

جلالی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۳۵ هزار مدرس با دانشگاه علمی کاربردی همکاری می کنند، اظهار داشت: تلاش داریم هر سال فراخوان جذب مدرس آموزشی و تجربی و خبره را داشته باشیم.




1399/07/14
23:08:01
5.0 / 5
1783
تگهای خبر: دانشگاه‌ , صنایع , فرهنگ , مهارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱