جواد پیشگر با راستابلاگ در میان گذاشت

كرونا چگونه فرصت می شود؟

كرونا چگونه فرصت می شود؟

راستابلاگ: «نمایش بعنوان هنر فرهنگ ساز، تعالی بخش و اندیشه ور، قادر می باشد در جهت اطلاع رسانی و چگونگی برخورد با پدیده هنوز ناشناخته كرونا، موثر واقع شود.»


جواد پیشگر ـ کارگردان و مدرس نمایش رادیویی و تئاتر ـ در گفت وگویی با ایسنا درباره نقش نمایش های رادیویی در آموزش و اطلاع رسانی درباره ویروس کرونا، در ادامه جملات بالا اظهار داشت: «هنر نمایش نوعی فرصت آموزش غیرمستقیم را برای مخاطبش فراهم می آورد. هنر نمایش به مخاطب خود تلنگر می زند، بیدارش می کند، هشدار می دهد و مخاطب را به اندیشه و تعقل وا می دارد و اینگونه مخاطب برای رعایت دستورالعمل ها و شاخصه های سلامت و مقابله با این بیماری آماده می کند.»
او افزود: از زمان حضور این ویروس کشنده در ایران، شبکه های رادیویی برنامه های زیادی را تولید و عرضه نموده اند ولی به اعتقاد من وظیفه شبکه نمایش رادیو سنگین تر از سایر شبکه های رادیویی است. فرصت هدفمند و شایان توجهی است که شبکه نمایش باید در آن تامل و مکث بیشتری کند.
این هنرمند رادیو باسابقه رادیو به جملاتش افزود: هر چند فضای مجازی در کوتاه ترین زمان به روزترین اطلاعات و نیازهای مخاطبان را در اختیارشان می گذارد، اما رسانه رادیو و به خصوص شبکه رادیو نمایش به خاطر خاصیت های منحصر به فردش قادر می باشد قسمتی از نیازهای مردم را برای حفظ سلامت جامعه فراهم آورد که البته این بازخورد با نگاهی هوشمندانه به نیتجه خواهد رسید.
پیشگر با اعلان اینکه ویروس کرونا، جهان و زندگی انسان معاصر را دگرگون کرده است، عنوان کرد: «این بیماری شیوه های متفاوتی را برای ادامه زندگی بشر رقم زده است. اراده جهانی را به صورتی همزیستی مسالمت آمیز با این میهمان ناشناخته وا داشته است. در برخورد با این بیماری بشریت برای اولین بار با یک تهدید جدی و مشترک روبه رو شده است که از بین بردن آن تنها بوسیله رعایت پروتکل های بهداشتی و اراده جمعی ممکن خواهد شد. روشن است که سلامت جامعه یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با این معضل جهانی و ملی است.»
او رسانه ها و فضای مجازی را از کارآمدترین و تاثیرگذارترین ابزارهای موجود برای ارائه اطلاعات لازم و ضروری و مقابله با گسترش بیشتر این ویروس کشنده دانست و یکی از عناصر موثر و هدفمند در این راستا را استفاده بهینه از ابزار هنر و به خصوص هنر نمایش عنوان نمود.
پیشگر دراین زمینه اضافه کرد: «نمایش بواسطه بنیان های هدفمندش و رودیکردش به رشد و تعالی اندیشه و تفکر انسان و نیز ایجاد نگاهی عمیق و هستی شناسانه برای مخاطبانش و از طرف بیان غیرمستقیم علت ها و معلول ها و واقعیات پیرامون زندگی انسان و همین طور مقوله همذات پنداری مخاطب با هنر نمایش، همیشه تاثیرات باارزش خودرا طی قرون متمادی به اثبات رسانده است.»
این بازیگر و کارگردان رادیو از هنرمندان بعنوان سربازان فرهنگی جامعه نام برد که دغدغه آنها همیشه با اهداف و آرمان های بزرگ عجیب بوده است.
او دراین زمینه اضافه کرد: تحقق این اهداف نیازمند بسترهای مناسب مادی و معنوی برای هنرمندان است تا با روح و روان آسوده و شرایط بسامان مالی، آثار اثرگذار خودرا تولید و به مخاطبان عرضه کنند.
پیشگر در آخر اظهار داشت: برای همه مردم سرزمینم آرزوی سلامتی و روزهایی شاد را دارم. امیدوارم با رعایت همه مواردی که به سلامت ما یاری می رساند، بتوانیم با کمترین لطمه از این معضل جهانی عبور نماییم.




منبع:

1399/07/04
12:40:37
5.0 / 5
1344
تگهای خبر: زندگی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳