مردم ایران چه قدر اخبار انتخابات ریاست جمهوری آمریكا را پیگیری می كنند؟

مردم ایران چه قدر اخبار انتخابات ریاست جمهوری آمریكا را پیگیری می كنند؟

نتایج یكی از جدید ترین نظرسنجی های ایسپا نشان داده است كه از هر ۴ شهروند ایرانی، ۳ نفر به میزان كم اخبار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری امریكا را پیگیری می كند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در یک نظرسنجی از پاسخگویان سوال کرده است «تا چه میزان اخبار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را دنبال می کنند» از مجموع افراد تشکیل دهنده نمونه این نظرسنجی؛ ۷۶.۴% گفته اند اخبار مربوط به این انتخابات را در حد «خیلی کم و کم» پیگیری می کنند؛ ۹.۳ درصد گفته اند در حد متوسط پیگیر این اخبار هستند و تنها ۱۰.۹ درصد از پاسخگویان در حد «زیاد و خیلی زیاد» آنرا دنبال می کنند.
میزان پیگیری اخبار مربوط به انتخابات آمریکا در بین کسانی که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند بیشتر از افراد فاقد تحصیلات دانشگاهی است. همینطور جوانان (افراد ۱۸ تا ۲۹ سال) کمتر از سایر گروه های سنی اخبار را پیگیری می کنند. گفتنی است مردان بیشتر از زنان پیگیر اخبار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا هستند.
بر مبنای اعلام ایسپا، نظرسنجی مذکور با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور و اندازه نمونه ۱۶۱۸ در تاریخ ۲۲ تا ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ به شیوه مصاحبه تلفنی توسط ایسپا اجرا شده است.




منبع:

1399/07/03
12:41:25
5.0 / 5
1377
تگهای خبر: دانشگاه‌
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲