رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران خبر داد

خوابگاه های بالای ۵۰ سال تخریب می شوند

خوابگاه های بالای ۵۰ سال تخریب می شوند

به گزارش راستابلاگ رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران با اشاره به اینكه خوابگاه های بالای ۵۰ سال این دانشگاه تخریب می شوند، اظهار داشت: دغدغه های دانشجویی داشتن خوابگاه خوب، سالن مطالعه، سالن ورزشی، زیرساخت های آموزش مجازی و سرعت اینترنت، غذا و سایر امكانات رفاهی اولیه است كه اگر دانشجو از آن برخوردار باشد، با خیال راحت می تواند درسش را بخواند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دکتر عباسعلی کریمی در نشستی با نمایندگان شورای صنفی دانشجویان دانشگاه‌ لوم پزشکی تهران اظهار داشت: من از زمان دانشجویی وارد این دانشگاه شدم و تمام مراحل رشد، پیشرفت و خدمتم را در آن گذرانده ام و سال ها است که بعنوان عضو هیئت علمی تمام وقت در دانشگاه علوم پزشکی تهران فعالیت دارم.

ایشان در ادامه دست وپنجه نرم کردن با چالش های دانشجویی را آموزش راه و رسم زندگی دانست و اضافه کرد: زمانی که ما دانشجو بودیم با مسائل بیشتری دست وپنجه نرم می کردیم. می توانم بگویم امروز هم با همان تجربیاتی که از آن دوران کسب کرده ام؛ دانشگاه را هدایت می کنم و اگر در کارم موفق بودم و بیمارستانی را با روش جدید مدیریتی راه اندازی کردم، حاصل همان دست وپنجه نرم کردن دوران دانشجویی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران همینطور خطاب به دانشجویان تصریح کرد: قدر این دوران را بدانید و فکر نکنید اگر کمبودی را پیگیری می کنید و امکان دارد به نتیجه برسید یا نرسید؛ بازنده شده اید چون که بزودی زمانی فرامی رسد که همین تجربیات به کمکتان می آید.
دکتر کریمی با یادآوری این نکته که بعضی کارها را نمی توان در هرزمانی انجام داد، اضافه کرد: هرچند باید درس بخوانید اما کتاب را می توان در هرزمانی خواند. بعضی کارها را نمی توان در هر وقتی انجام داد؛ همیشه شرایط دانشجویی را ندارید که بتوانید مسائل را پیگیری کنید. درواقع با این چالش ها، راه و رسم زندگی کردن را یاد می گیرید.


وی بابیان اینکه همیشه طرفدار دانشجویان هستم و حس دانشجویی هنوز در من زنده است، اضافه کرد: همیشه روحیه کمک به دانشجویان را دارم و با همین روحیه است که خوابگاه های دانشجویی را که قدمت ۵۰ ساله دارند تخریب کرده و جای آن خوابگاه نو می سازیم. برنامه ای که برای نوسازی خوابگاه ها دارم و امکان دارد موردانتقاد بعضی ها باشد؛ به این علت است که من به درد دل دانشجویان در آموزش و امکانات رفاهی واقفم. دغدغه های دانشجویی داشتن خوابگاه خوب، سالن مطالعه، سالن ورزشی، زیرساخت های آموزش مجازی و سرعت اینترنت، غذا و سایر امکانات رفاهی اولیه است که اگر دانشجو از آن برخوردار باشد با خیال راحت می تواند درسش را بخواند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر تلاش دانشگاه در تأمین حداقل های موردنیاز دانشجویان اظهار داشت: در این سه سال، ما همه تلاشمان را کردیم تا حداقل های موردنیاز دانشجویان را فراهم نماییم. من در تمامی جلسات، وقتی در مورد دانشجویان صحبت می شود، بیشتر از همه خوابگاه امیرآباد، تنهایی عصر جمعه و غربت دانشجویی را درک می کنم و وقتی بعنوان رئیس دانشگاه از خوابگاه امیرآباد بازدید کردم با دیدن وضعیت خوابگاه ها از اینکه چقدر باید کار می شد و یا باید بشود، ناراحت شدم. بنابراین در این شرایط سخت که همه اظهار کمبود بودجه می کنند، سالن مطالعه و چند خوابگاه دانشجویی ساخته و درحال ساخته شدن است. آشپزخانه صنعتی خوابگاه هم آبان ماه راه اندازی می شود. هزینه همه این پروژه ها هم از خارج از دانشگاه تأمین شده است.

دکتر کریمی بابیان اینکه مسائل به آسانی حل نمی شوند اضافه کرد: زمین سالن ورزشی که در امیرآباد مقرر است ساخته شود؛ از سی سال پیش متعلق به دانشگاه بوده، اما در اختیار دانشگاه قرار نداشته و برای به دست آوردن آن پیگیری بسیار صورت گرفته است. وقتی برای زمینی که متعلق به دانشگاه است؛ رئیس دانشگاه، آنقدر وقت می گذارد؛ نشان داده است که مسائل به این سادگی حل نمی گردد. من فکر می کنم ساخت وساز به مراتب کار راحت تری از تغییر رفتار در اساتید گروه یا بخش آموزشی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید براینکه هرچند کار دشوار می باشد اما سفارش نمی کنم پیگیری و انتقاد نکنید، اضافه کرد: دانشجویان را قشر تحصیل کرده، روشن فکر و با ایده حل مساله می دانم. شما خویش را در جایگاهی می بینید که می توانید مشکلات را حل کنید. هرچند کار دشوار می باشد اما حرفتان را منطقی و با تعامل بگویید و چاره عرضه دهید. اگر هم چاره ای به ذهنتان نمی رسد؛ مسائلتان را با دکتر سهراب پور و دکتر پورغریب و من در بین بگذارید.

دکتر کریمی بابیان اینکه وظیفه ما پاسخگویی به دانشجویان است، اضافه کرد: ما نگاه مطالبه گرانه از شما نداریم و وظیفه خود می دانیم که پاسخگوی شما باشیم. بارها تاکید کرده ام دانشجویانمان، بسیار خیلی خوب هستند و ما وظیفه داریم تا جایی که می توانیم به آنان کمک نماییم. اگر هم کاری که مورد انتظار شما است انجام نشده؛ مطمئن باشید که از اختیارمان خارج بوده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر کریمی در انتها تصریح کرد: ما معتقدیم دانشجوی نخبه ای که از شهرستان به این دانشگاه می آید حیف است از امکانات رفاهی مناسب برخوردار نباشد. از اینکه با صدای بلند حرفتان را با ما می زنید نگران نباشید من کاملاً شما را درک می کنم و تلاش می نماییم که مشکلاتتان را حل نماییم.




منبع:

1399/07/02
10:24:13
5.0 / 5
1578
تگهای خبر: اینترنت , دانشگاه‌ , زندگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲