بررسی سه داروی ضد ویروسی بعنوان درمان احتمالی ویروس كرونا

بررسی سه داروی ضد ویروسی بعنوان درمان احتمالی ویروس كرونا

به گزارش راستابلاگ محققان ˮدانشگاه فلوریداˮ در حال مطالعه بر روی سه داروی ضد ویروسی بعنوان یك درمان بالقوه ضد كووید-۱۹هستند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از فاکس نیوز، طبق گفته دکتر "اشلی براون" از دانشگاه‌ لوریدا سه داروی گالیدسیویر، رمدسیویر و فاویپیراویر تحت مطالعه هستند؛ چونکه آنها قبلاً برای سایر بیماری های ویروسی تأیید شده اند یا بعنوان درمان ضد ویروسی آزمایش شده اند.
براون اظهار داشت: علت اینکه ما این داروها را مورد بررسی قرار دادیم این بود که آنها بیشترین نوید را برای فعالیت ضد ویروسی با طیف گسترده دارند.
در اواخر ماه آگوست، اداره غذا و داروی ایالات متحده دامنه تأیید استفاده اضطراری برای داروی رمدسیویر را گسترش داد تا پزشکان از آنها برای درمان تمام بیماران بستری در بیمارستان مشکوک یا تایید شده به کووید-۱۹ استفاده کنند.
گفته می شود که سه داروی تحت مطالعه توسط محققان این مقاله بعنوان "مهار کننده های نوکلئوزید پلی مراز" (NUC )شناخته می شوند. به قول براون، مهار کننده های نوکلئوزید پلی مراز سبب ایجاد اختلال در روند تکثیر ویروس می شوند.
او همینطور تصریح کرد که رمدسیویر و گالیدسیویر فعالیت قابل توجهی در سرکوب ویروس نشان داده اند، در حالیکه فاویپیراویر تاثیر کمتری داشت.
فاویپیراویر برای درمان آنفلوآنزا در ژاپن تأیید شده است و محققان گفتند که گالیدسویر برای نخستین بار برای درمان هپاتیت C طراحی شده است، اما از آن زمان فعالیت آن ضد ویروس های ابولا و زیکا هم نشان داده شده است.



1399/06/20
11:46:45
5.0 / 5
1464
تگهای خبر: دانشگاه‌
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳