در همكاری دو شركت فناور صورت گرفت

صادرات حوله های نانو آنتی باكتریال به عراق و آمریكا

صادرات حوله های نانو آنتی باكتریال به عراق و آمریكا

به گزارش راستابلاگ دو شركت دانش بنیان، با دستیابی به دانش فنی تولید نانو ذرات، حوله های آنتی باكتریالی تولید كردند كه بدون تولید حساسیت پوستی توانایی از بین بردن باكتری ها و قارچ ها را دارد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا؛ حسن اصلاحی از محققان این طرح در حاشیه نخستین تور رسانه ای ستاد توسعه فناوری نانو در جمع خبرنگاران با اشاره به اینكه این شركت دارای ۲۵۰ پرسنل است، اضافه كرد: در این شركت فناور سعی كردیم تا حوله هایی با خواص ویژه تولید نماییم.
وی از تولید انواع حوله های آنتی باكتریال اطلاع داد و خاطرنشان كرد: برای تولید این خاصیت از نانوذرات نقره استفاده كردیم.
اصلاحی با تاكید بر اینكه نانو ذرات نقره از محصولات دانش بنیان داخلی است، اظهار نمود: نانو ذرات نقره تولیدی یكی از شركت های دانش بنیان داخلی است كه با تولید انبوه، این محصول در اختیار ما قرار گرفت.
این محقق در مورد نحوه استفاده از نانو نقره در حوله های تولیدی، توضیح داد: این نانو ذرات در مرحله شست و شو به الیاف حوله اضافه می گردد.

به گفته وی این محصول تابحال به كشورهای عراق و كانادا صادر گردیده است.
حوله های آنتی باكتریال تولید شده توسط این شركت قابلیت از بین بردن باكتری هایی همچون E.Coli(اشریشیا كولای "Escherichia coli" كه معمولا با نام مخفف "ای كولای" (E coli) نامبرده می شود) و S.Aureus (استافیلوكوك اورئوس Staphylococcus aureus) را دارند.
این محصول فعالیت آنتی باكتریال مفهوم داری طبق آزمون استاندارد ملی ایران به شماره ۱۱۰۷۰ از خود نشان داده است.
این محصول توانسته گواهینامه نانومقیاس را از ستاد توسعه فناوری نانو كسب كند.
حوله های آنتی باكتریال تولید شده توسط این شركت به صورت ۱۰۰ درصد از الیاف پنبه است و نسبت به حوله های معمولی آب بیشتری را به خود جذب می كنند.
این شركت برپایه تقاضای عمده مصرف كنندگان مبادرت به تولید این نوع حوله ها كرده است و بر این اساس با سفارش ۱۰ تن تولید این محصول از جانب یكی از هتل ها، این منسوجات به مشتری تحویل داده شده است.
این حوله ها علاوه بر ضد میكروب بودن، دارای خاصیت ضدقارچ هم هستند و هیچ حساسیتی در گروه های سنی مختلف تولید نمی كنند. نتایج بررسی ها نشان داده است كه پس از ۱۰۰ مرتبه شستشو خواص آنتی باكتریالی در این حوله از بین می رود.



1397/10/13
13:58:12
5.0 / 5
4978
تگهای خبر: شركت , صادرات , نانو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲