یك ویدیو برای اجرای سنتور

یك ویدیو برای اجرای سنتور

به گزارش راستابلاگ قطعه تصویری «دشتی» به نوازندگی امیرحسین رئوفی منتشر گردید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، این نواخت طرحی آوازی در «دشتی-مرکب» با هدف به کارگیری ظرفیت های بالقوه در مد دشتی است. این اثر در شب کنسرت «برگزیدگان دانشکده‌ی موسیقی دانشگاه‌ نر تهران» در تالار رودکی تهران در بهمن ماه ۱۳۹۵ اجرا و ضبط زنده شده است.

رئوفی درباره «دشتی» می نویسد: «دشتی خرده تلاشی است در حد بضاعت مؤلفش برای واکاوی ظرفیت های بالقوه موجود در مد دشتی با از نظر گذراندن امکانات محدود مدگردی در ساز سنتور.
در این اجرا تلاش بر آن شده است با در نظر گرفتن کوک معمول سنتور در مد دشتی از مبنای تُن «ر»، از تمامی متغیرهای بالقوه و بالفعل این بستر صوتی استفاده گردد. همچون نغمه های: ر کُرُن- رِ بکار- ر بمل/ لا کرن- لا بکار (نوای سل)- لا بمل/ می کرن- می بمل.

وی درباره فعالیتهای آتی خویش می گوید: «در چند سال گذشته علاوه بر فعّالیت هایم پیرامون تکنوازی، دونوازی و سه نوازی سنتور، مشغول ضبط آلبوم دونوازی سنتور همراه با دوست عزیزم حمید فروزان بوده ام که با نام «ستر سنتور» در چارچوب یک مجموعه‌ی صوتی-تصویری منتشر خواهد شد.»

امیرحسین رئوفی نوازنده سنتور، آهنگساز و مدرس دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تهران است که پیشتر از وی هفت اثر تصویری «شور پرواز»، «یاد»، «بداهه نوازی ابوعطا»، «چشم هایش»، «هورآسای»، «بی تو» و «نی نوا» (کنسرت گروه سنتورنوازان تآی) انتشار یافته و در دسترس عموم قرار گرفته است که تمامی آثار مذکور، منتخبی از کنسرتهای این هنرمند در سال های اخیر هستند.

در ادامه می توانید ویدیو «دشتی» را با ببینید:
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4


منبع:

1399/05/29
13:51:08
5.0 / 5
2050
تگهای خبر: دانشگاه‌ , دانلود , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲