معاون فرهنگی دانشگاه خبر داد

تبرئه بیش از 70 درصد دانشجویان بازداشتی در دادگاه تجدیدنظر

تبرئه بیش از 70 درصد دانشجویان بازداشتی در دادگاه تجدیدنظر

راستابلاگ: معاون فرهنگی دانشگاه تهران از تبرئه بیش از70 درصد دانشجویان بازداشتی این دانشگاه در دادگاه تجدیدنظر اطلاع داد و اظهار داشت: وضعیت چند دانشجوی باقی مانده هم آذرماه جاری مشخص خواهد شد.


دكتر مجید سرسنگی در گفت وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به تشریح آخرین وضعیت پرونده های دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران پرداخت و اضافه كرد: همان گونه كه قبلا هم اعلام شده است دادگاه تجدیدنظر خیلی از دانشجویان بازداشتی وقایع دی ماه سال 1396 تا آخر شهریورماه برگزار شده و تنها شش نفر از این دانشجویان هنوز بر احكام بدوی هستند و به دادگاه تجدیدنظر نرفته اند.

وی در ادامه از تبرئه بیش از 70 درصد دانشجویان دانشگاه تهران هم در دادگاه تجدیدنظر اطلاع داد و اظهار داشت: خوشبختانه حدود 25 نفراز دانشجویان در دادگاه تجدیدنظر تبرئه شدند و یا احكام تعلیقی و سبكی را دریافت نموده اند و امیدوار هستیم سایر دانشجویان باقی مانده هم به همین صورت بتوانند در دادگاه تجدیدنظر تبرئه و یا احكام سبك دریافت نمایند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با تاكید بر این كه هیچ دانشجوی بازداشتی این دانشگاه مشكلی برای ثبت نام و حضور در كلاس درس نداشته، اظهار نمود: خوشبختانه تمامی دانشجویانی كه با مشكل امنیتی مواجه بودند چه كسانی كه دادگاه تجدیدنظر رفتند و یا كسانی كه هنوز در دادگاه بدوی هستند منعی برای حضور در كلاس درس و دانشگاه ندارند و همه این دانشجویان می توانند طبق روال عادی ثبت نام و سركلاس های درس حضور پیدا كنند.

سرسنگی در انتها تصریح كرد: به احتمال زیاد دادگاه تجدیدنظر چند دانشجوی باقی مانده هم آذرماه امسال برگزار می گردد و امیدوار هستیم مسئولان قوه قضاییه همان گونه كه نهایت مساعدت و همراهی را با دانشجویان دیگر داشتند در مورد آنها هم این همراهی لازم را داشته باشند. ضمن این كه نباید تلاش های رییس دانشگاه تهران، وزیر علوم، مسئولان قوه قضاییه و سایر نهادهای امنیتی را در به حداقل رساندن به صدمه به دانشجویان نادیده گرفت.




1397/07/08
10:39:50
0.0 / 5
4402
تگهای خبر: دانشگاه‌ , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳