همكاری گوگل با دانشگاه پرینستون در زمینه هوش مصنوعی

همكاری گوگل با دانشگاه پرینستون در زمینه هوش مصنوعی

راستابلاگ همكاری گوگل با دانشگاه پرینستون در زمینه هوش مصنوعی


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دلیل همكاری این غول فناوری با دانشگاه پرینستون انجام تحقیقات بیشتر در زمینه هوش مصنوعی است.
گوگل پیشتر هم سابقه همكاری با موسسات عالی دانشگاهی مانند "موسسه ام.ای.تی"(MIT) و "دانشگاه استنفورد"(stanford university) در زمینه نوآوری در حوزه علوم كامپیوتر و مهندسی را داشته است.
حالا هم گوگل امیدوار است تا طی همكاری با دانشگاه پرینستون بتواند در زمینه های مختلفی نظیر زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین پیشرفت چشمگیری داشته باشد.
بنابر برنامه ریزی های انجام شده، مقرر است گوگل در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی آزمایشگاه خویش را در مقابل "Nassau Hall" قدیمی ترین ساختمان دانشگاه پرینستون افتتاح كند.
تیم شركت گوگل و دانشگاه پرینستون به تازگی گفتند: هدف این آزمایشگاه گسترش تحقیقات در زمینه های مختلف مانند یادگیری ماشین، نظریه كنترل و یادگیری تقویتی است و این هدف هم با مشاركت و همكاری گوگل با دانشگاه و دانشجویان امكانپذیر است.
بعنوان یكی از شاخه های وسیع و پركاربرد هوش مصنوعی، یادگیری ماشین(Machine learning) به تنظیم و اكتشاف شیوه ها و الگوریتم هایی می پردازد كه بر مبنای آنها كامپیوتر ها و سامانه ها توانایی تعلم و یادگیری پیدا می كنند.
"نظریه كنترل"(Control theory) شاخه ای میان رشته ای از علوم مهندسی و ریاضیات است كه به رفتار سیستم های دینامیكی دارای ورودی می پردازد.
"یادگیری تقویتی"(Reinforcement learning) یكی از گرایش های یادگیری ماشینی است كه از روانشناسی رفتارگرایی الهام می گیرد.
دانشمندان گوگل و پرینستون سخت در حال تلاشند تا با همكاری یكدیگر بتوانند تكنیك های الگوریتمی جدیدی را در زمینه یادگیری ماشین توسعه دهند.
گوگل طی اطلاعیه ای اظهار داشت: ما از مشاركت و همكاری خود با دانشگاه پرینستون بسیار هیجان زده هستیم و بی صبرانه منتظر افتتاح آزمایشگاه طی هفته های آینده هستیم.



1397/10/10
14:20:21
5.0 / 5
4263
تگهای خبر: دانشگاه‌ , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵