معتمدی در نشست سیاست گذاری جایزه ملی لجستیك تاكید كرد

لزوم انجام پروژه های ملی توسط دانشگاه ها

لزوم انجام پروژه های ملی توسط دانشگاه ها

راستابلاگ: رئیس دانشگاه صنعتی امیركبیر اظهار داشت: باید دانشگاه ها پروژه های ملی را بدست بگیرند كه دانشگاه صنعتی امیركبیر با اجرای طرح های عملیاتی به این پروسه ورود پیدا كرده است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دكتر سیداحمد معتمدی در آغازین نشست شورای سیاست گذاری جایزه ملی لجستیك اظهار داشت: تا سال های قبل كمتر دانشگاهی به سمت مسائلی روی می آوردند كه جنبه اجرایی دارند.
وی اضافه كرد: ما در همه زمینه ها به مسائل اجرایی ورود پیدا كرده ایم و كوشیدیم كمی از حوزه علمی فاصله بگیریم و در راه اجرایی به سمت تكنولوژی حركت نماییم.
به گفته رئیس دانشگاه صنعتی امیركبیر، امروزه دانشگاه های معتبر دنیا وظیفه خودرا تولید علم نمی دانند، بلكه در امتداد رفع نیاز كشور انجام وظیفه می كنند تا در اقتصاد كشور نقشی داشته باشند.
معتمدی با اشاره به اینكه دانشگاه ها با صنعت عجین شده اند، اظهار داشت: ما هم در دانشگاه صنعتی امیركبیر در این مسیر گام برداشته ایم و در برنامه های راهبردی دانشگاه هم ارتباط با صنعت را مد نظر قرار داده ایم.
وی اضافه كرد: بعنوان مثال حالا قراردادهایی داریم كه با نوع قراردادهای گذشته تفاوت دارند و رویكرد صنعتی پیدا كرده اند.
وی با اشاره به اینكه حتی در بعضی از پروژه ها از مشاور خارجی استفاده می نماییم، اظهار داشت: دانشگاه می تواند بدین واسطه درآمد بیشتری داشته باشد و وابستگی به دولت را كمتر كند.
معتمدی اظهار داشت: اساتید وقتی درگیر پروژه ای ملی می شوند، به دنبال آن دانشجوهای ما هم درگیر می شوند و خروجی مناسب تری خواهیم داشت؛ بدین واسطه بازار كار راحت تر شده و این نقیصه رفع میگردد.
وی اشاره كرد: امیدواریم قدمی كه دانشجویان و اساتید برداشتند، به نتیجه برسد و بتوانیم كار مثبتی را در این جهت انجام دهیم و در سال های بعد به جریان موثر تبدیل گردد.




1397/10/09
14:20:50
5.0 / 5
4337
تگهای خبر: دانشگاه‌
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳