رئیس مركز سنجش آموزش پزشكی خبر داد

مصاحبه داوطلبان دكتری وزارت بهداشت مجازی شد

مصاحبه داوطلبان دكتری وزارت بهداشت مجازی شد

به گزارش راستابلاگ رئیس مركز سنجش آموزش وزارت بهداشت از مجازی شدن مصاحبه داوطلبان دكتری دانشگاه های علوم پزشكی اطلاع داد و اظهار داشت: نتایج اولیه آزمون این داوطلبان شهریور ماه و نتایج نهایی هم اوایل مهر ماه اعلام خواهد شد.


دکتر سعید هاشمی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به تشریح روند برگزاری نخستین روز آزمون دکتری دانشگاه‌ ای علوم پزشکی پرداخت و اظهار داشت: برگزاری این آزمون از ۸ بامداد امروز جمعه ۱۰ خرداد در ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی کشور به صورت همزمان شروع شد و از حدود ۱۸ هزار داوطلبی که در این آزمون ثبت نام کرده بودند حدود ۱۶ هزار داوطلب کارت ورود به جلسه خویش را دریافت نمودند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته داوطلبانی که کارت ورود به جلسه آزمون دکتری خویش را دریافت نمودند در پنج نوبت یعنی طی روزهای ۱۰، ۱۱ و ۱۲ مرداد آزمون می دهند.
هاشمی با تاکید بر اجرای پروتکل های بهداشتی در تمام حوزه های برگزاری آزمون دکتری در سرتاسر کشور تصریح کرد: تمامی داوطلبان موظف به داشتن ماسک در سر جلسه آزمون بودند و بیشتر از ۱۷۶ داوطلب که مبتلا به ویروس کرونا بودند در محیط های جدا از سایر داوطلبان آزمون خویش را طی این پنج نوبت اعلام شده خواهند داد. ضمن این که فاصله صندلی ها بین تمامی داوطلبان رعایت شده بود.
دکتر هاشمی تصریح کرد: ما به تمامی حوزه ها اعلام کردیم که پنجره های تمامی حوزه ها به منظور ورود و خروج هوا باز باشد. ازاین رو نگرانی از بابت رعایت پروتکل های بهداشتی وجود ندارد.
وی فرصت تکمیل فرم خوداظهاری داوطلبان آزمون دکتری دانشگاه های علوم پزشکی روز گذشته ۹ مرداد ماه جاری به تمام رسید و داوطلبانی که به ویروس مبتلا بودند می توانستند این فرم را تکمیل کنند. البته کسانی که روز گذشته این فرم را تکمیل کردند کارتی برایشان صادر نشد اما سایر داوطلبان کرونایی دارای کارت مخصوص و جداگانه بودند.
رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت بهداشت همینطور مکان برگزاری آزمون دکتری برای داوطلبان مبتلا به کرونا بیمارستان طالقانی نبود بلکه ما محل های جداگانه از آزمون برای آنها در نظر گرفتیم.


وی با تاکید بر این که تابحال هیچ تخلفی از جلسه آزمون امروز دکتری نداشتیم تصریح کرد: ما روز دوشنبه ۱۳ مرداد ماه فرم نظرسنجی از داوطلبان شرکت کننده در آزمون بر روی سایت سنجش منتشر خواهیم کرد و داوطلبان می توانند با حضور در این نظرسنجی دیدگاه ها و نظرات خود درباره آزمون را ثبت کنند.
هاشمی با تاکید بر این که نتایج اولیه آزمون دکتری دانشگاه های علوم پزشکی کشور شهریور ماه اعلام خواهد شد خاطرنشان کرد: نتایج نهایی داوطلبان پس از انجام مصاحبه از اوایل مهر ماه جاری از راه سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام خواهد شد و تمامی دانشگاه های علوم پزشکی موظف می باشند مصاحبه پذیرفته شدگان اولیه دکتری را به صورت مجازی و برپایه سوابق تحصیلی داوطلب انجام بدهند.
هاشمی اظهار داشت: تعداد ۱۸ هزار و ۲۴۱ داوطلب در آزمون دکتری وزارت بهداشت شرکت کردند که آزمون تعداد ۴۰۵۷ داوطلب در بامداد امروز جمعه، ۴۲۱۳ داوطلب عصر روز جمعه، ۴۲۰۵ داوطلب در بامداد روز شنبه، ۴۶۲۷ داوطلب در عصر روز شنبه و در نهایت ۱۱۳۹ داوطلب هم بامداد روز یکشنبه برگزار می گردد.
به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، بر مبنای آخرین تصمیمات اعمال شده، آزمون دکتری سال ۹۹ وزارت بهداشت در تاریخ های ۱۰ تا ۱۲ مرداد ماه در حوزه امتحانی و پنج نوبت برگزار می گردد.




منبع:

1399/05/10
23:16:49
5.0 / 5
2141
تگهای خبر: دانشگاه‌ , سایت , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵