معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت عنوان كرد

بروز بحران عامل راستی آزمایی استعداد جوانان است

بروز بحران عامل راستی آزمایی استعداد جوانان است

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینكه ˮبروز بحران عامل راستی آزمایی استعداد جوانان برومند كشورˮ می شود، بیان كرد: خوشبختانه با غیرت و نبوغ كارآفرینان و نوآوران و با وجود شیوع ویروس كرونا در كشور و باوجود تحریم ها توانستیم با ظرفیت تولیدات داخلی قدم های خوبی در عرصه مبارزه با این بیماری برداریم.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری در مراسم اختتامیه مسابقه «چالش کرونا» که با حضور بیش از ۱۰۰۰نفر از کارآفرینان و نوآوران به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و مراکز تحقیقاتی برگزار شد، ضمن قدردانی از نوآوران دانش بنیان جوان کشور و با تبریک عیدسعید غدیرخم عنوان کرد: در شرایطی که تابحال شش ماه از رشد و شیوع ویروس کرونا در کشور گذشته است، چشم امید همه ما به استعدادهای جوان و نوآوران است. شرکت های دانش بنیان در شرایط بحران و تحریم و با تاکید بر دانش علمی مراکز دانشگاهی قدم های خوبی را در حوزه تولید و تجهیزات پزشکی و حفاظتی برداشته اند.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه با وجود شیوع ویروس کرونا در کشور و باوجود تحریم توانستیم با ظرفیت تولیدات داخلی قدم های خوبی در عرصه مبارزه با این بیماری برداریم. همانطور که جوانان در هشت سال دفاع مقدس میهن ما را روسفید کردند در این برهه نیز خانواده نظام سلامت سبب دلگرمی و روسفیدی ما شدند. در بخش های درمانی انترن ها، دستیاران، کارورزان و دانشجویان و در جبهه پشتیبانی گروه های جهادی و شما عزیزان کارآفرین و نوآور در حوزه تولید تجهیزات پزشکی و حفاظتی قدم های مؤثری برداشتید و سبب دلگرمی ما شدید.
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه چالش ملی کرونا در کشور هنوز ادامه دارد، بیان کرد: بروز بحران عامل راستی آزمایی استعدادهای جوانان برومند کشور می شود و ما در این ایام شاهد بودیم که شرکت های نوآور متناسب با نیازهای جامعه وارد میدان شدند و خوش درخشیدند. مسؤولان نیز وظیفه دارند تا از آنها حمایت کنند.
وی خطاب به کارآفرینان و نوآوران اظهار داشت: یاری و همدلی شما در این روزها موجب تشویق مردم به استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی می شود. امیدوارم با غیرت و نبوغ شما راه برای بسط سلامت در کشور هموار شود تا همه در "جشن شکست کرونا " در کنار هم حضور پیدا نماییم. هم اکنون نیز تولیدات حفاظتی شما در جهت تطابق با سبک زندگی کرونایی قابل تقدیر و ارج گذاری است.
مسابقه «چالش کرونا» به همت سازمان بسیج مستضعفین و دبیری رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور و با مشارکت شبکه گسترده ای از شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و مراکز تحقیقاتی اجرا شد. این چالش، یک «مسابقه» با تاکید بر قدرت هوش جمعی در جهت مردمی‎سازی پروسه حل مسائل پدیده کرونا بود.
به گزارش مفدا، این مسابقه علمی در چهار محور شامل "بهداشت"، "درمان و پیشگیری"، "مدیریت و سیاست گذاری"، "پیامدهای اقتصادی و لطمه های اجتماعی" اجرا شد. در اختتامیه این مسابقه ۹طرح برتر (در سه حوزه ایده، اقدام و محصول هرکدام سه طرح برتر) شناخته شدند.



1399/05/09
23:08:27
5.0 / 5
2039
تگهای خبر: دانشگاه‌ , زندگی , سازمان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳