كنگره بین المللی امام سجاد(ع) بستر مناسبی برای ارائه تغذیه فكری به مسلمانان شبه قاره هند است

كنگره بین المللی امام سجاد(ع) بستر مناسبی برای ارائه تغذیه فكری به مسلمانان شبه قاره هند است

به گزارش راستابلاگ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بمبئی با اشاره به اهمیت گسترش فعالیتهای كنگره بین المللی امام سجاد(ع)، اظهار داشت: این كنگره می تواند بستری مناسب برای ارائه تغذیه فكری به مسلمانان شبه قاره هند باشد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، هم اندیشی مجازی پیرامون ویژه برنامه های بین المللی کنگره امام سجاد(ع)، بامداد امروز سه شنبه 7 مرداد با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان و رئیس شورای سیاستگذاری کنگره، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد فهمای کشور، دبیر کنگره و رایزنان فرهنگی کشورهایی نظیر الجزایر، لبنان، ژاپن، عراق، ترکمنستان، سوریه، تایلند، هند و عمان برگزار گردید.
محسن آشوری، در این هم اندیشی مجازی طی سخنانی اظهار نمود: بیشتر از یک میلیارد و 500 میلیون نفر در شبه قاره هند زندگی می کنند که از این میان 200 میلیون نفر مسلمان بوده و از این تعداد هم بین 30 تا 40 میلیون نفر را شیعیان می سازند که چشم امیدشان به جهموری اسلامی ایران برای ارائه تغذیه فکری شان است، این کنگره در واقع گامی برای تغذیه فکری شیعیان است.
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بمبئی اضافه کرد: امام ازصحیفه سجادیه بعنوان قرآن صاعد یاد می کند و آنرا زبور آل محمد می نامد و می فرماید: «صحیفه کامله سجادیه، نمونه کامل قرآن صاعد است». این مفاهیم در برگیزنده محتوای عمیقی است که وظیفه ما را دو چندان می کند؛ ازاین رو بر مبنای ظرفیت های خاصی که در شبه قاره وجود دارد، این آمادگی وجود دارد که درعرصه های مختلف اندیشه دینی در چارچوب های مختلف همچون برگزاری وبینار، ارائه مقاله و بخصوص ترجمه، تبادل نظر صورت پذیرد و در اخیتار شیعیان و اهل سنت شبه قاره هند قرار بگیرد.
وی با اشاره به اینکه معرفی صحیفه سجادیه یکی از راهکارهای برون رفت از بحران معنویتی است که امروزه در جوامع وجود دارد، اظهار نمود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سخنان خود به یکی از ادعیه صحیفه سجادیه اشاره کردند و این اشاره معظم له غوغایی ایجاد کرد به صورتی که شاهد استقبال وسیع ناشی از اشاره ایشان به صحیفه سجادیه در عرصه بین الملل بودیم.
آشوری اظهار داشت: با عنایت به این مسئله لزوم دارد کنگره در ابعاد مختلفی فعالیت نموده و گسترش یابد، همچون اینکه یک به یک ادعیه صحیفه سجادیه به دوستداران خاندان معرفی شود و بخصوص از ابزار ترجمه و هنر در این راه بهره برد.




منبع:

1399/05/07
15:15:24
5.0 / 5
1956
تگهای خبر: بین المللی , زندگی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵