تفاهم نامه تأمین مسكن ایثارگران به امضا رسید

تفاهم نامه تأمین مسكن ایثارگران به امضا رسید

به گزارش راستابلاگ مراسم امضای تفاهم نامه ساخت و تأمین مسكن ایثارگران با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزیر راه و شهرسازی روز شنبه ۲۱ تیرماه در محل وزارتخانه راه و شهرسازی برگزار گردید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم یکی از مسائل و مشکلات مربوط با ایثارگران را مبحث مسکن دانست و اظهار داشت: بر مبنای تفاهم نامه ای که با وزارت راه و شهرسازی تأمین زمین و مسکن تا سقف ۲۰ هزار مورد برای ایثارگران انجام می شود و این رقم برابر میزان مسکنی است که در طول ۱۰ سال قبل برای ایثارگران تهیه شده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه جناب دکتر اسلامی، وزیر راه و شهرسازی عنایت ویژه ای نسبت به حوزه مسکن ایثارگران دارند و از همکاریهای ایشان در زمینه خدمت رسانی به ایثارگران تشکر می نماییم.
معاون رئیس جمهور با اشاره به ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اظهار داشت: بر مبنای مصوبه هیئت دولت اجرای این بند از قانون در حال پیگیری است و در این حوزه منتظر ستاد کل نیروهای مسلح هستیم تا بعد از صدور احکام، بلافاصله اقدام نماییم. امیدواریم تا آخر مردادماه این تعهد هم اجرایی شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: بر مبنای مصوبه هیئت دولت مبحث بازنشستگی قبل از موعد فرزندان و همسران شهدا هم در دستور اجرا قرار گرفته است.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی هم با اشاره به اینکه همه ما مدیون خانواده های شهدا و ایثارگران هستیم اضافه کرد: وظیفه ما است تا هر قدمی که برای خدمت رسانی به این عزیزان بر داریم.
وی ادامه داد: دولت اهتمام ویژه ای برای تأمین مسکن دارد و در این راستا مشارکت دستگاه های گوناگون برای تأمین مسکن جامعه هدف آنها جلب شده است. در بخش ایثارگران با کمبودهایی مواجه بودیم که خوشبختانه با تاکید رئیس جمهور و پیگیری مصرانه مهندس اوحدی زمینه برطرف شدن این کمبودها بوجود آمده است. آقای اوحدی در اولین روز حضور خود در دولت با بنده بعنوان اولین وزیر دیدار نمود و مبحث مسکن ایثارگران را بیان نمود. امیدواریم شاهد جهش در پاسخگویی به نیاز مسکن خانواده شهدا و ایثارگران باشیم.
اسلامی انتظار جامعه را تأثیرگذاری بر بازار مسکن دانست و اظهار داشت: دولت در زمینه تأمین مسکن اقشار گوناگون برنامه های اجرایی مشخصی دارد تا مشکلات این حوزه بر طرف شود.
گفتنی است بر طبق این تفاهم نامه خانواده های معظم شهدا (والدین و فرزندان)، جانبازان بالای ۲۵ درصد و آزادگان می توانند از خدمات تأمین مسکن استفاده کنند و احراز ایثارگران واجد شرایط توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می شود.



1399/04/21
22:06:19
5.0 / 5
2306
تگهای خبر: خدمات , دستگاه , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳