در شورای هماهنگی بعثه و سازمان حج مطرح شد

صرفه و صلاح حجاج را درنظر گرفته ایم

صرفه و صلاح حجاج را درنظر گرفته ایم

در شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با اشاره به تعطیلی حج از طرف عربستان تاكید شد: رویكرد مجموعه حج و زیارت رعایت صرفه و صلاح زوار حج تمتع بوده و هست.


به گزارش راستابلاگ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد، علی رضا رشیدیان ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ با اشاره به دیداری که با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور داشت، اظهار داشت: شورای عالی حج بعنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری در این عرصه تشکیل و موضع جمهوری اسلامی ایران درباره تعطیلی حج اعلام خواهد شد.
او افزود: در جلسه شورای عالی حج وضعیت قسط اول هزینه حج که زوار پرداختند و برای خرید ارز به مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار به حساب بانک مرکزی واریز شده است و همین طور نحوه تامین باقی مانده مبلغ ریالی مورد نیاز برای ۱۰۰ میلیون دلار دیگر روشن خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز اظهار نمود: شرایط پیش آمده باید مدیریت و پروسه دقیقی برای وضعیت آینده طراحی و به زوار اطلاع رسانی شود.
حجت الاسلام والمسلمین نواب همین طور خواهان ارائه راهکارهای مناسب و قابل اجرا برای طرح و بررسی در شورای عالی حج شد و اضافه کرد: معاونان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت طرح ها و برنامه های خود درباب تعامل و هم افزایی بیشتر بین سازمان حج و بعثه و مواردی از قبیل بازسازی و آموزش نیروی انسانی و نحوه رفع لطمه های شناسایی شده و نقاط ضعف، آموزش زوار و... را در جلسه آینده شورای برنامه ریزی ارائه نمایند.
این جلسه با بیان پیگیری ها و اقدامات انجام شده در زمینه «حج هوشمند» ادامه یافت و مسؤولان سازمان حج و بعثه ضرورت ساماندهی نرم افزارهای مورد استفاده در بخش های مختلف این مجموعه را یادآور شدند و تاکید کردند: اقدامات در این خصوص باید متمرکز و بانکهای اطلاعاتی تقویت شود و برای اصلاح فرآیندها و استفاده از نرم افزارهای مناسب با بهره گیری از افراد خبره و صاحب نظر نقشه راه تهیه شود.
اکبر رضایی ـ سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ نیز از وضعیت قراردادها و تفاهم های صورت گرفته با طرف های سعودی در حوزه های مسکن، تغذیه و تدارکات و حمل و نقل برای حج ۹۹ گزارش داد و اظهار داشت: باتوجه به این که عربستان مراسم حج را لغو نمود، خسارت و زیانی متوجه سازمان حج نخواهد شد و البته مواردی را که با سیاست ها و برنامه های ما همخوانی دارد باردیگر بررسی و در صورت ضرورت برای حج آینده حفظ خواهیم کرد.
عربستان حدود یک هفته قبل از لغو حج برای مسلمانان کشورهای دیگر و برگزاری حج به شکلی محدود با جمعیتی نزدیک به ۱۰ هزار نفر از شهروندان عربستانی و خارجی های مقیم این کشور برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، آگاهی داد. با این وجود بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به این تصمیم واکنش نشان داده و آنرا ناشی از مدیریت ضعیف و ناتوانی عربستان در برگزاری حج دانستند.



1399/04/10
13:41:01
5.0 / 5
2753
تگهای خبر: سازمان , مراسم , نرم افزار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵