آینده نامعلوم گردشگری ایتالیا بدون آمریكایی ها

آینده نامعلوم گردشگری ایتالیا بدون آمریكایی ها

به گزارش راستابلاگ صنعت توریسم ایتالیا كه بخش قابل توجهی از اقتصاد این كشور را شامل می شود، هم اكنون با بحرانی ناشی از قرنطینه طولانی مدت مواجه می باشد و انتشار خبر احتمال ممنوع شدن ورود شهروندان ایالات متحده نگرانی های بیشتری را متوجه این حوزه كرده است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از فوربس، کشورهای اتحادیه اروپا قصد دارند مرزهای شان را از اول جولای باز کنند، اما با عنایت به گزارش اخیر «نیویورک تایمز» احتمال ممنوعیت ورود مسافران ایالات متحده آمریکا و سایر کشورها به علت وضعیت بحرانی گسترش ویروس «کرونا» همچنان مطرح است.
طبق آمار دولتی ایتالیا در سال ۲۰۱۸، ۴.۱۵ میلیون نفر از ایالات متحده به ایتالیا سفر کردند و بدین سان ایالات متحده بعد از آلمان به دومین کشور با بیشترین شمار بازدیدکننده از ایتالیا تبدیل شد.
فرانسه و بریتانیا هم با اختلاف نه چندان زیاد بعد از آلمان و ایالات متحده در این لیست قرار گرفتند.
گردشگران آمریکایی همینطور ۲.۸ میلیارد یورو از ۴۲ میلیارد یورو سود حاصل از صنعت توریسم ایتالیا در سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص دادند.
از آن جایی که صنعت توریسم 13 درصد از تولیدات ناخالص داخلی ایتالیا را در بر می گیرد به رغم باز شدن مرزهای ایتالیا به روی بعضی از کشورها از تاریخ سوم ژوئن، صنعت توریسم این کشور الان هم در دوران سختی به سر می برد، تا جایی که راهنماهای تورهای گردشگری در شهر «رم» مقابل معبد «پانتئون» شعار «ایتالیا بدون گردشگری می میرد» سر دادند و ضد فقدان حمایت دولت از صنعت توریسم اعتراض کردند.
حالا به نظر می آید نبود گردشگران آمریکایی، گردشگری ایتالیا را با مشکلات بیشتری مواجه خواهد نمود.
با این وجود بخش زیادی از بازدیدکنندگان مناطق بخصوصی از ایتالیا را گردشگران اروپایی بخصوص شهروندان آلمان می سازند و ممنوعیت بازدیدکنندگان آمریکایی یا روسی تأثیر چندانی بر این مناطق نخواهد داشت.
برای مثال «دریاچه گاردا» برای مسافران آلمانی و اتریشی که از طریق زمینی سفر می کنند بسیار محبوب است.
نکته مثبتی که کاهش آمار سفر گردشگران برای ایتالیا به دنبال دارد، کاهش ازدحام در شهرهایی همچون رم و ونیز است که همواره با مشکل حضور بیش از اندازه توریست مواجه بوده اند.



1399/04/08
23:44:28
5.0 / 5
2727
تگهای خبر: اتحادیه اروپا , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱